اسپیس ایکس ایلان ماسک ممکن است تا اوایل دسامبر سامانه موشکی استارشیپ را پرتاب کند: ناسا

یک مقام آمریکایی روز دوشنبه گفت که اسپیس ایکس اوایل دسامبر را هدف قرار داده است تا سیستم موشکی غول پیکر استارشیپ خود را برای اولین بار به مدار بفرستد، یک پرواز نمایشی محوری زیرا قصد دارد فضانوردان ناسا را ​​در چند سال آینده به ماه بفرستد.


اپل این هفته آی‌پد پرو (2022) و آی‌پد (2022) را در کنار تلویزیون اپل جدید عرضه کرد. ما آخرین محصولات این شرکت را به همراه بررسی آیفون 14 پرو در Orbital، پادکست Gadgets 360 مورد بحث قرار می دهیم. Orbital در Spotify، Gaana، JioSaavn، Google Podcasts، Apple Podcasts، Amazon Music و هر جایی که پادکست های خود را دریافت می کنید در دسترس است.
پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

آزمایش‌های زمینی بیشتر با موشک و بررسی‌های نظارتی می‌تواند اولین مأموریت مداری را پس از ماه دسامبر به تاخیر بیاندازد. اداره هوانوردی فدرال ایالات متحده، که بر ایمنی سایت پرتاب تجاری نظارت دارد، هنوز مجوزی برای ماموریت اسپیس ایکس، بخشی از دنیای رو به رشد ماسک که شامل تسلا و توییتر نیز می شود، اعطا نکرده است.

مارک کیراسیچ، یکی از مقامات ارشد ناسا که بر توسعه برنامه ماه آرتمیس آژانس نظارت می کند، در جریان نشست شورای مشورتی ناسا که پخش زنده پخش می شد، گفت: “ما چهار پرواز اصلی Starship را دنبال می کنیم. اولین پرواز در اینجا در ماه دسامبر و بخشی از اوایل دسامبر انجام می شود.” .

ناسا در سال 2021 استارشیپ اسپیس ایکس را برای فرود انسان بر روی ماه در حدود سال 2025 برای اولین بار از سال 1972 انتخاب کرد. این مأموریت، تحت قراردادی تقریباً 3 میلیارد دلاری (نزدیک به 24800 کرور) به چندین آزمایش پرواز فضایی از قبل نیاز دارد که می تواند ماه 2025 را به تاخیر بیندازد. ماموریت فرود

استارشیپ قرار است پس از توسعه کامل، سیستم موشکی پرچم‌دار اسپیس‌ایکس باشد و جانشین ناوگان موشک‌های قابل استفاده مجدد فالکون 9 این شرکت به عنوان یک سواری قدرتمندتر و کاملاً قابل استفاده مجدد به فضا برای دسته‌های بزرگ ماهواره‌های تجاری، گردشگران فضایی و فضانوردان حرفه‌ای شود.

FAA و SpaceX بلافاصله به درخواست‌هایی برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

© تامسون رویترز 2022

اسپیس ایکس میلیاردر ایلان ماسک سال‌هاست که به دنبال ارسال سیستم موشکی قدرتمند نسل بعدی خود از تاسیسات پرتاب خصوصی این شرکت در تگزاس است، جایی که تنها نمونه‌های اولیه از نیمه بالایی استارشیپ را به ارتفاع حدود 6 مایل (10 کیلومتر) برای نشان دادن تلاش برای فرود به فضا پرتاب کرده است. .

ماموریت دسامبر کل سیستم را برای اولین بار آزمایش خواهد کرد که شامل تقویت کننده 230 فوتی (70 متری) Super Heavy این شرکت برای بلند کردن فضاپیمای 160 فوتی (50 متری) استارشیپ به مدار می شود.