اوبر در استرالیا به دلیل تبلیغات گمراه کننده درباره کرایه ها و هزینه های کنسلی 21 میلیون دلار استرالیا جریمه شد.

قاضی مایکل هیو اوبرایان در یک حکم کتبی گفت که با ارائه اطلاعات نادرست در برنامه گوشی های هوشمند خود، انتظار می رود Uber “انتظار می رود بخشی از مصرف کنندگان تصمیم خود را تغییر دهند و به لغو ادامه ندهند و شاید از لغو لغو در آینده جلوگیری کنند”. تحریف تقاضا برای خدمات آن

جینا کاس-گوتلیب، رئیس ACCC در بیانیه ای گفت که جریمه “به وضوح به مشاغل نشان می دهد که گمراه کردن مصرف کنندگان در مورد هزینه یک محصول یا خدمات یک موضوع جدی است که می تواند جریمه های قابل توجهی را به دنبال داشته باشد”.

© تامسون رویترز 2022


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

کاس-گوتلیب افزود، قاضی تصریح کرده بود که مجازات پایین تر “نباید به عنوان هر گونه کاهش در تصمیم دادگاه برای اعمال مجازات های مناسب برای جلوگیری از نقض قانون مصرف کننده استرالیا درک شود.”

اوبر در پستی در وب‌سایت خود گفت که از استرالیایی‌ها به خاطر اشتباهاتی که مرتکب شدیم عذرخواهی کرد و از آن زمان به‌طور فعال تغییراتی را در پلتفرم خود بر اساس نگرانی‌های مطرح شده ایجاد کرده‌ایم.

اوبر روز چهارشنبه توسط دادگاهی در استرالیا ۲۱ میلیون AUD (تقریبا ۱۱۵ کرور روپیه) جریمه شد، زیرا هزینه‌های کنسلی را که هرگز دریافت نکرده بود و اغراق‌آمیز بودن برآورد کرایه‌ها در برخی از سفرها را تهدید کرد. جریمه کمتر از آن چیزی بود که رگولاتوری می خواست.

شواهد ارائه شده حاکی از آن است که کمتر از 0.5 درصد از مشتریان اوبر به دلیل نگرانی در مورد هزینه های لغو، سفر خود را ادامه داده اند. قاضی گفت که الگوریتم UberTaxi در 89 درصد مواقع از برآورد کرایه فراتر رفت، اما کمتر از 1 درصد از کل سواری های Uber از این سرویس استفاده کردند.

بازوی استرالیایی برنامه اشتراک‌گذاری سواری ایالات متحده با گمراه کردن مشتریان با هشدارهایی که برای لغو برخی از سفرها از سال 2017 تا 2021 از آنها دریافت می‌شود و با استفاده از یک الگوریتم نرم‌افزاری نادرست برای تخمین کرایه خدمات تاکسی که تا آگوست 2020 ارائه می‌کرد، قانون مصرف‌کننده را زیر پا گذاشت. دادگاه فدرال رای داد.

کمیسیون رقابت و مصرف‌کننده استرالیا (ACCC) که علیه اوبر شکایت کرد، و شرکت فناوری قبلاً با جریمه 26 میلیون دلار استرالیا (تقریباً 140 کرور) موافقت کرده بودند، اما اوبرایان به دادگاه گفت که شواهد ارائه شده توسط هر دو طرف “به شدت ناکافی” بودند، و او را مجبور به حدس و گمان در مورد آسیب به مصرف کنندگان کرد.