اپل اعلام کرد حتی با سقوط بازار گوشی های هوشمند بالاتر از رقبا قرار می گیرد

منبع دوم گفت که فروش ژوئیه آیفون 13 از یک کارخانه یک سوم بیشتر از جولای سال گذشته بوده است. این الگو به ویژه غیرعادی بود زیرا فروش مدل های فعلی آیفون در ماه های جولای و آگوست کاهش می یابد زیرا مشتریان منتظر مدل های جدیدی هستند که اپل به طور سنتی در ماه سپتامبر عرضه می کند.

منبع دوم گفت: «با قضاوت بر اساس ارسال، فروش آیفون 13 نسبتاً خوب است.



منبع

واگرایی بین اپل و بازار اندروید در زنجیره تامین اپل موج می زند.

ممکن است بازار جهانی گوشی‌های هوشمند در حال سقوط باشد، اما آیفون 13 همچنان به فروش خوب خود ادامه می‌دهد و اپل انتظار دارد آیفون 14 آینده‌اش در زمان عرضه عملکرد بهتری داشته باشد.

“این کمی بالاتر از سال گذشته است. این خوب است، اما به طور انفجاری خوب نیست.» منبع دوم گفت.

برای سه ماهه سوم مالی که به تازگی به پایان رسیده است، برخی از تحلیلگران وال استریت برای کاهش جزئی در محموله های آیفون 13 آماده می شوند، حتی اگر حجم در برخی کارخانه ها بیشتر باشد. اما تحلیلگران همچنان انتظار دارند که آیفون نسبت به رقبا بهتر عمل کند. به عنوان مثال، Cowen انتظار دارد که فروش گوشی های اپل در سه ماهه اخیر حدود 1 درصد کاهش یابد، در حالی که فروش کلی گوشی ممکن است تا 13 درصد کاهش یابد.

منابع آگاه به رویترز گفتند که اپل که درآمد سه ماهه سوم مالی خود را در 28 ژوئیه گزارش می دهد، انتظارات خود را در پیش بینی های اولیه در حالی که تولید آزمایشی آیفون 14 را انجام می دهد، به تامین کنندگان منتقل کرده است.

کریش سانکار، تحلیلگر Cowen در یادداشتی خطاب به مشتریان نوشت: آیفون در اواخر چرخه خود به فروش خوب خود ادامه داده است، تا حدی به این دلیل که “تقاضای چین پس از پایان قرنطینه به شدت افزایش یافت و آیفون یکی از ذینفعان” تعطیلات خرید ژوئن در چین بود.

بر اساس تحقیقات کانترپوینت، رکود اقتصادی در چین در حال حاضر سهم بزرگی از بازار گوشی‌های هوشمند گرفته است و فروش جهانی را با 10 درصد کاهش سالانه به 96 میلیون دستگاه در ماه می رسانده است. به گفته این شرکت، این دومین بار در نزدیک به یک دهه است که این رقم ماهانه به زیر 100 میلیون گوشی کاهش می‌یابد.

Cowen رتبه “بیشتر” خود را در سهام سازنده تراشه Skyworks Solutions ثابت نگه داشت و اشاره کرد که حدود 55 درصد از درآمد خود را از اپل برای یک تراشه رادیویی در آیفون دریافت می کند. در مقابل، رقیب Skyworks، Qorvo، 30 درصد از درآمد خود را از اپل به دست می‌آورد و در بازار تلفن‌های اندرویدی حضور بیشتری دارد. Cowen رتبه Qorvo را به “عملکرد بازار” کاهش داد.

اما دو منبع زنجیره تامین آیفون با آگاهی مستقیم از این موضوع به رویترز گفتند که با وجود نشانه‌هایی از کاهش تقاضا در بازار برای سایر سازندگان گوشی‌های هوشمند، فروش آیفون در ماه ژوئیه به خوبی ادامه داشته است.

© تامسون رویترز 2022

انتظارات کمی بیشتر اپل از آیفون 14 آینده، بر این باور رو به رشد در میان تحلیلگران وال استریت تأکید می کند که در صورت ورود اقتصادهای بزرگ به رکود، فروش این شرکت مستقر در کوپرتینویی احتمالاً بهتر از صنعت گوشی های هوشمند است.

مت رمزی، تحلیلگر Cowen در یادداشتی به مشتریان خود نوشت: «قرار گرفتن نسبی بیشتر Skyworks با اپل در تجارت تلفن همراه خود احتمالاً در کوتاه مدت این شرکت را از تأثیرات قابل توجه مرتبط با … تجدید نظر نزولی تقاضا مصون می کند.

اپل مطابق با برنامه سالانه خود، تولید آزمایشی جانشین آیفون 13 را با هدف افزایش تولید انبوه در ماه آگوست آغاز کرده است تا این دستگاه ها بتوانند در پاییز عرضه شوند. منبع دوم گفت، پیش‌بینی‌های اولیه‌ای که اپل به تامین‌کنندگان داده است، «کمی بالاتر» از آیفون 13 یک سال پیش است.

یکی از منابع گفت: «دیگران شروع به ضربه زدن کردند.

با قرار گرفتن اپل در بالاترین سطح بازار، تحلیلگران بر این باورند که تورم در اقلام اصلی مانند غذا و سوخت تلفات کمتری را بر پایگاه کاربران نسبتاً مرفه آن وارد کرده است. این در حالی است که ناظران صنعت مانند رئیس شرکت خدمات سرمایه گذاری Fubon Securities معتقدند تقاضا برای لوازم الکترونیکی مصرفی در سال جاری و سال آینده به طور کلی کاهش خواهد یافت.

Song Myung-sup، تحلیلگر HI Investment & Securities گفت: «برای واحد نمایشگر سامسونگ، عملکرد بهتر از حد انتظار در سه ماهه دوم به دلیل عرضه برای آیفون‌ها، که تنها گوشی هوشمند با فروش قوی است، انتظار می‌رود.