اپل با به‌روزرسانی خط‌مشی رفتار کارکنان، تبعیض مبتنی بر کاست را ممنوع می‌کند

به عنوان مثال، Caste به صراحت در خط مشی جهانی رسانه اجتماعی Dell، و در اصول جهانی حقوق بشر تیم پایداری آمازون و آیین نامه رفتار Google برای تامین کنندگان نوشته شده است.

بر اساس بررسی رویترز از سیاست در سراسر صنعت ایالات متحده، که صدها هزار کارگر از هند استخدام می کند، تلاش های آنها نتایج ناهمواری را به همراه داشته است.

من می‌توانم تصور کنم که بخش‌هایی از… (یک) سازمان می‌گویند این منطقی است، و بخش‌های دیگر می‌گویند که ما فکر نمی‌کنیم موضع گیری منطقی باشد.»

رویترز نمی تواند به طور مستقل ادعاهای کارگران را تأیید کند، آنها همگی به شرط ناشناس ماندن صحبت کردند و گفتند که می ترسند به حرفه خود آسیب برساند. دو نفر گفتند که شغل خود را به دلیل آنچه به عنوان کاست تلقی می کردند، ترک کردند.

در این بیانیه آمده است: «تیم‌های ما خط‌مشی‌ها، آموزش‌ها، فرآیندها و منابع ما را به‌طور مستمر ارزیابی می‌کنند تا از جامع بودن آن‌ها اطمینان حاصل کنند». ما یک تیم متنوع و جهانی داریم و مفتخریم که سیاست ها و اقدامات ما منعکس کننده آن است.»

اپل از گفتن اینکه آیا شکایتی تحت عنوان کاستش مطرح شده است یا خیر، خودداری کرد.

در جای دیگری از فناوری، آی‌بی‌ام به رویترز گفت که پس از طرح دعوای سیسکو، طبقه‌ای را که قبلاً در سیاست‌های خاص هند وجود داشت، به قوانین تبعیض جهانی خود اضافه کرد، اگرچه از ذکر تاریخ یا دلیل خاصی خودداری کرد.

جان پل سینگ دیول، وکیل ارشد استخدامی در گروه حقوقی دیلون در سانفرانسیسکو، گفت که تنها شامل کردن کاست در آموزش و دستورالعمل‌ها به منزله “ارائه خدمت” به این موضوع است زیرا نیروی قانونی آنها مشکوک است.

خط مشی استخدام منصفانه سازنده آیفون اکنون بیان می کند که اپل “در استخدام، آموزش، استخدام یا ارتقاء بر اساس” 18 دسته، از جمله “نژاد، رنگ، اصل و نسب، منشاء ملی، کاست، مذهب، عقیده، سن” تبعیض قائل نمی شود. به علاوه ناتوانی، گرایش جنسی و هویت جنسی.

در ماه مه سال جاری، تنظیم‌کننده استخدام کالیفرنیا، دپارتمان حقوق مدنی، کاست را به نمونه سیاست فرصت‌های شغلی برابر برای کارفرمایان اضافه کرد.

افزودن کاست به یک آئین نامه رفتاری کلی امری بی سابقه نیست.

کوین براون، استاد حقوق دانشگاه کارولینای جنوبی که در حال مطالعه مسائل مربوط به کاست است، با اشاره به نامشخص بودن مدیران اجرایی در مورد اینکه آیا در نهایت کاست خواهد شد، گفت: «من تعجب نمی‌کنم که سیاست‌ها ناهماهنگ باشند، زیرا زمانی که قانون واضح نیست، تقریباً چنین انتظاری دارید. آن را به قوانین ایالات متحده تبدیل کنید.

اپل، بزرگترین شرکت فهرست شده جهان، حدود دو سال پیش خط مشی رفتار کارکنان خود را به روز کرد تا صراحتاً تبعیض بر اساس طبقه را که در کنار دسته بندی های موجود مانند نژاد، مذهب، جنسیت، سن و اصل و نسب اضافه کرد، ممنوع کند.

سیاست داخلی اصلی اپل در مورد رفتار در محل کار، که توسط رویترز مشاهده شد، پس از سپتامبر 2020 به طبقه در بخش فرصت های شغلی برابر و ضد آزار و اذیت اشاره کرد.

این به روز رسانی پس از آن صورت گرفت که بخش فناوری – که هند را به عنوان منبع اصلی کارگران خارجی ماهر خود می داند – در ژوئن 2020 زنگ بیداری دریافت کرد، زمانی که تنظیم کننده استخدام کالیفرنیا از سیسکو سیستمز به نمایندگی از یک مهندس طبقه پایین که دو طبقه بالاتر را متهم کرد شکایت کرد. روسایی که جلوی کار او را گرفته اند.

کنسرسیوم وب جهانی، یک نهاد استانداردهای صنعتی که بخشی از آن در ماساچوست مستقر است، آن را در ژوئیه 2020 معرفی کرد. دانشگاه ایالتی کالیفرنیا و حزب دموکرات ایالتی طی دو سال گذشته از آن پیروی کردند.

گنجاندن این دسته جدید، که قبلاً گزارش نشده است، فراتر از قوانین تبعیض آمیز ایالات متحده است، که به صراحت کاستیسم را ممنوع نمی کند.

یانسی افزود، با این حال، ارجاع صریح به کاست احتمالاً باعث افزایش تعداد شکایات منابع انسانی می شود که آن را به عنوان یک سوگیری ادعا می کنند.

برخی از گروه‌های کارکنان، از جمله اتحادیه کارگران آلفابت (AWU) در شرکت مادر گوگل، می‌گویند که ذکر صریح از طبقه در قوانین شرکت، راه را به روی شرکت‌هایی باز می‌کند که در زمینه‌هایی مانند جمع‌آوری داده‌ها و آموزش در همان سطوحی که برای محافظت از سایرین سرمایه‌گذاری می‌کنند، باز می‌شود. گروه ها.

به گفته سه وکیل استخدامی از جمله کورای بولوت، شریک Goodwin Procter، در مقابل، بسیاری از کارفرمایان در فراتر رفتن از قوانین با سیاست های اصلی خود مردد هستند.

اپل تأیید کرد که “چند سال پیش زبان را به روز کرد تا تقویت کند که ما تبعیض یا آزار و اذیت بر اساس طبقه را ممنوع می کنیم.” این سازمان اضافه کرد که در آموزش های ارائه شده به کارکنان نیز به صراحت به کاست اشاره شده است.

بر اساس بررسی رویترز در مورد برخی از آموزش‌های آنلاین، ارائه‌های این شرکت‌ها شامل توضیحاتی درباره کاست به‌عنوان یک ساختار اجتماعی ناخواسته است که در بخش‌هایی از جهان وجود دارد.

او گفت: “هیچ شرکتی نمی خواهد جابجایی کارکنان، عدم بهره وری و درگیری داشته باشد – این فقط برای تجارت خوب نیست.”

براون، پروفسور حقوق کارولینای جنوبی انتظار دارد که هیچ راه حلی فوری برای بحث در مورد اینکه آیا شرکت ها باید به کاست ارجاع دهند یا خیر.

“برای تجارت خوب نیست”

سیسکو، که تخلفات را رد می‌کند، می‌گوید در تحقیقات داخلی هیچ مدرکی مبنی بر تبعیض یافت نشد و برخی از اتهامات بی‌اساس هستند، زیرا کاست از نظر قانونی “طبقه محافظت شده” در کالیفرنیا نیست. در این ماه، یک هیئت تجدید نظر پیشنهاد شرکت شبکه برای سوق دادن پرونده به داوری خصوصی را رد کرد، به این معنی که یک پرونده دادگاه عمومی ممکن است در اوایل سال آینده آغاز شود.

او گفت: «هر وقت می‌خواهید چیزی را به‌طور خاص مطرح کنید، به‌طور تصاعدی حجم پرونده‌تان را افزایش می‌دهید.

این شرکت افزود: تنها آموزش IBM که به کاست اشاره می کند، برای مدیران در هند است.

© تامسون رویترز 2022




منبع

تبعیض طبقاتی بیش از 70 سال پیش در هند غیرقانونی بود، با این حال، بر اساس چندین مطالعه در سال‌های اخیر، از جمله تحقیقاتی که نشان می‌دهد افراد دالیت در مشاغل پردرآمد کمتر نمایندگی می‌شوند، با این حال تعصب همچنان ادامه دارد. بحث بر سر سلسله مراتب در هند و خارج از کشور بحث برانگیز است و این موضوع با مذهب در هم آمیخته است و برخی افراد می گویند که تبعیض اکنون نادر است.

چندین شرکت به طور خاص به کاست در سیاست اصلی جهانی خود اشاره نمی کنند، از جمله آمازون، دل، متا مالک فیس بوک، مایکروسافت و گوگل. رویترز هر یک از این سیاست ها را بررسی کرد که برخی از آنها فقط به صورت داخلی برای کارمندان منتشر می شوند.

همه این شرکت‌ها به رویترز گفتند که تحمل هیچ گونه تعصب طبقاتی را ندارند و به غیر از متا که توضیح بیشتری نداد، گفتند که چنین سوگیری تحت ممنوعیت‌های موجود در مورد تبعیض بر اساس دسته‌هایی مانند اصل و نسب و منشاء ملی قرار می‌گیرد.

غول‌های فناوری آمریکا در حال گذراندن یک دوره تصادف مدرن در سیستم کاست باستانی هند هستند و اپل به عنوان یک رهبر اولیه در سیاست‌های خلاصی سیلیکون ولی از سلسله مراتب سفت و سختی که هندی‌ها را برای نسل‌ها جدا کرده است، ظهور می‌کند.

گوگل به رویترز تکرار کرد که تبعیض طبقاتی تحت تبعیض نژادی، نژادی و نژادی است. از توضیح بیشتر در مورد سیاست های خود خودداری کرد.

با این حال، برخی از شرکت‌ها در سیاست‌های ثانویه که بر عملیات محدود حکومت می‌کنند یا تنها به عنوان دستورالعمل‌های ضعیف عمل می‌کنند، فراتر رفته‌اند.

بولوت گفت: «بیشتر شرکت‌ها صرفاً از قوانین فدرال و ایالتی که دسته‌های حفاظت شده را فهرست می‌کنند، نقل قول می‌کنند.

بیش از 1600 کارمند گوگل در طوماری که توسط رویترز مشاهده شد، خواستار اضافه شدن کاست به آیین نامه رفتار اصلی محل کار در سرتاسر جهان شدند که ماه گذشته به ساندار پیچای مدیر عامل این شرکت ایمیل زدند و هفته گذشته پس از عدم پاسخگویی مجدداً ارسال کردند.

این توصیف توسط Janine Yancey، مدیر عامل Emtrain، که آموزش های ضد تعصب را به حدود 550 کارفرما می فروشد، و یک وکیل کار طولانی مدت، رد شد.

وی گفت: این موضوعی است که در نهایت توسط دادگاه حل خواهد شد. “منطقه در حال حاضر ناآرام است.”

از زمان طرح شکایت، چندین گروه فعال و کارمند به دنبال قوانین تبعیض آمیز به روز شده در ایالات متحده هستند – و همچنین از شرکت های فناوری خواسته اند تا سیاست های خود را تغییر دهند تا به پر کردن خلاء و جلوگیری از تبعیض جنسی کمک کنند.

مایوری راجا، مهندس نرم‌افزار گوگل که عضو AWU است و از همکاران طبقه پایین‌تر حمایت می‌کند، می‌گوید: «تبعیض طبقه‌ای قابل توجهی در ایالات متحده وجود دارد.

کاستیسم در هند غیرقانونی است

این مناقشه – اولین دعوای استخدامی ایالات متحده در مورد ادعای کستی – فناوری بزرگ را مجبور کرده است تا با سلسله مراتبی هزاران ساله روبرو شود که در آن موقعیت اجتماعی هندی ها بر اساس اصل و نسب خانوادگی است، از طبقه بالای برهمن “کشیشی” تا دالیت ها، که به عنوان “پرهیز می شود” دست نخورده» و به کار پست سپرده شد.

آمازون و دل تأیید کردند که آنها همچنین شروع به ذکر کاست در ارائه های ضد تعصب برای حداقل برخی از افراد جدید استخدام شده در خارج از هند کرده اند. آن‌ها از مشخص کردن زمان، چرا و چگونه به طور کلی این اضافه را انجام دادند، خودداری کردند، اگرچه دل گفت که این تغییر را پس از طرح شکایت سیسکو انجام داده است.

سیاست‌های دولت برای رزرو صندلی برای دانشجویان طبقه پایین در دانشگاه‌های برتر هند در سال‌های اخیر به بسیاری از مشاغل فناوری در غرب کمک کرده است.

با این حال، حرکت اپل، غول 2.8 تریلیون دلاری (تقریباً 2،22،19،120 کرور) با بیش از 165000 کارمند تمام وقت در سراسر جهان، بزرگ به نظر می رسد.

رویترز با حدود دوجین کارمند فناوری Dalit در ایالات متحده صحبت کرد که گفتند تبعیض در خارج از کشور آنها را دنبال کرده است. آنها گفتند که نشانه های کاست، از جمله نام خانوادگی، زادگاه، رژیم غذایی یا اعمال مذهبی، منجر به دور زدن همکاران آنها در استخدام، ترفیع و فعالیت های اجتماعی شده است.