ایلان ماسک می‌خواهد «همه‌چیز برنامه» بسازد: در اینجا همه چیزهایی است که باید درباره آن بدانید

© تامسون رویترز 2022

چند نمونه از Super Apps چیست؟

این سوال پس از آن مطرح شد که مدیر اجرایی میلیاردر تسلا در اوایل این ماه مسیر تصمیم خود برای خرید نکردن توییتر را تغییر داد.

افزودن ابزارها و خدمات بیشتر به توییتر نیز می تواند به ماسک کمک کند تا به اهداف رشد عالی خود برای این شرکت دست یابد. ماسک در طول پرسش و پاسخ با کارمندان گفت که می‌خواهد توییتر از 237 میلیون کاربر به «حداقل یک میلیارد» برسد.

چرا ایلان ماسک به طور ناگهانی به ایجاد یک “اپلیکیشن همه چیز” فکر می کند و اصلاً این به چه معناست؟

ماسک خرید 44 میلیارد دلاری (تقریباً 362300 کرور روپیه) خود از توییتر را روز پنجشنبه تکمیل کرد، اما شفافیت کمی در مورد چگونگی دستیابی به جاه طلبی هایی که برای پلتفرم تاثیرگذار رسانه اجتماعی ترسیم کرده بود ارائه کرد.

آیا سایر شرکت های آمریکایی این را امتحان کرده اند؟

چرا ایلان ماسک می خواهد یک برنامه فوق العاده بسازد؟

او گفت: «شما اساساً در وی چت در چین زندگی می کنید،» و افزود که فرصتی برای ایجاد چنین برنامه ای دیده است.

طبق پیام‌هایی که در مرحله کشف دعوای حقوقی بین ماسک و شرکت رسانه‌های اجتماعی منتشر شد، ماسک و اعضای حلقه درونی‌اش چندین بار در مورد ایده اضافه کردن پرداخت‌های دیجیتال به توییتر پیامک ارسال کردند.

بله، اسنپ مادر اسنپ چت قبلاً پرداخت های همتا به همتا را به نام اسنپ کش معرفی کرده بود، اما این ویژگی را در سال 2018 پایان داد. همچنین به بازی های موبایلی فشار آورد و اخیراً به عنوان بخشی از برنامه های کاهش هزینه به آن سرمایه گذاری پایان داد.

مفهوم برنامه همه چیز، که اغلب به عنوان یک برنامه فوق العاده شناخته می شود، در آسیا بسیار محبوب است و شرکت های فناوری در سراسر جهان سعی کرده اند آن را تکرار کنند.

ماسک در یک جلسه پرسش و پاسخ با کارمندان توییتر در ماه ژوئن اشاره کرد که هیچ معادلی برای یک برنامه فوق العاده مانند وی چت در خارج از آسیا وجود ندارد.

بر اساس یک برآورد، برنامه فوق العاده چینی WeChat بیش از 1 میلیارد کاربر ماهانه دارد و بخشی از زندگی روزمره در چین است. کاربران می توانند از ماشین یا تاکسی استفاده کنند، برای دوستان و خانواده پول ارسال کنند یا در فروشگاه ها پرداخت کنند. به گزارش ساوت چاینا مورنینگ پست، در سال 2018، برخی از شهرهای چین آزمایش WeChat را برای یک سیستم شناسایی الکترونیکی که به حساب های کاربران مرتبط می شود، آغاز کردند.

در پیام‌های متنی، ماسک در مورد امکان قرار دادن توییتر در بلاک چین صحبت کرد، اگرچه بعداً به نظر می‌رسید که تصمیم گرفت چنین حرکتی کارساز نباشد.

اسکات گالووی، استاد بازاریابی دانشگاه نیویورک و یکی از مجریان پادکست فناوری Pivot، سال گذشته نوشت: این برنامه های بزرگ در آسیا به طور گسترده در آسیا مورد استفاده قرار می گیرند زیرا تلفن همراه شکل اصلی دسترسی به اینترنت برای بسیاری از مردم منطقه است. .


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

یک برنامه فوق العاده یا همان چیزی که ماسک از آن به عنوان “برنامه همه چیز” یاد می کند، به عنوان چاقوی ارتش سوئیس برنامه های تلفن همراه توصیف شده است که مجموعه ای از خدمات را برای کاربران مانند پیام رسانی، شبکه های اجتماعی، پرداخت های همتا به همتا و الکترونیک ارائه می دهد. -خرید تجاری

فیس بوک و اینستاگرام متا پلتفرم نیز تلاش کرده اند تا فراتر از شبکه های اجتماعی و پیام رسانی به تجارت الکترونیک گسترش یابند.

Grab، یک ابر برنامه پیشرو در سراسر آسیای جنوب شرقی، تحویل غذا، حمل و نقل، تحویل بسته های درخواستی و خدمات مالی و سرمایه گذاری را ارائه می دهد.

Super App چیست؟

سخنگوی این شرکت روز جمعه گفت، با این حال، صرافی رمزنگاری بایننس، که 500 میلیون دلار (تقریبا 4100 کرور) برای خرید ماسک از شرکت رسانه‌های اجتماعی سرمایه‌گذاری کرده است، در حال ایجاد تیمی برای کار بر روی این موضوع است که چگونه بلاک چین و رمزارز می‌توانند برای توییتر مفید باشند. .