بانک ژاپن قصد دارد سایر وام دهندگان بزرگ را در آزمایش‌های CBDC ین دیجیتال استفاده کند: گزارش

یک CBDC یا یک ارز دیجیتال بانک مرکزی بر روی بلاک چین ساخته شده است، مانند ارزهای دیجیتال کار می کند، اما توسط بانک مرکزی صادر و تنظیم می شود.

فومیو کاشیدا، نخست وزیر ژاپن، در جستجوی یافتن راه حل های «سرمایه داری جدید» برای تقویت اقتصاد این کشور بوده است. قانونگذاران کشور از آزمایش خدمات رمزنگاری برای ریشه کن کردن نابرابری مالی در کشور ابایی ندارند.

در ماه مه، کیشیدا گفته بود که ژاپن یک محیط تبلیغاتی برای Web3، بلاک چین، NFTها و متاورس ایجاد و تقویت خواهد کرد.

به عنوان بخشی از تحقیقات خود در مورد CBDC، هدف اصلی ژاپن اطمینان از همسویی مناسب با زیرساخت های مالی و اقتصادی موجود این کشور است. طبق گفته Kazushige Kamiyama، رئیس بخش پرداخت BOJ فاش کرده است که CBDC ژاپن به زودی وارد یک آزمایش آزمایشی در مقیاس کوچک می شود.

CBDC ها توسط چندین کشور در سراسر جهان طراحی می شوند، با هدف تکمیل، به جای جایگزینی، اشکال فعلی پول و ارائه یک راه پرداخت اضافی به کاربران.

ژاپن ممکن است تا سال 2026 شاهد عرضه گسترده ین دیجیتال خود باشد. طبق گزارش Nikkei، قبل از آن، BoJ قصد دارد بررسی کند که آیا CBDC در شرایط بحرانی به طور موثر کار می کند یا اتصال اینترنتی ندارد. این آزمایش با بانک های بزرگ ژاپنی می تواند تا دو سال ادامه یابد.

در همین حال، هند، روسیه، جامائیکا و چین در حال کار بر روی CBDC های مربوطه خود هستند.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

ژاپن در حال تسریع تلاش های خود برای کشف پتانسیل بخش کلی بلاک چین است. بانک ژاپن (BoJ) با حرکت رو به جلو در برنامه‌های CBDC خود به دنبال استفاده از چندین بانک بزرگ دیگر برای آزمایش ین دیجیتال است. سه مگابانک ژاپنی که نامشان به طور رسمی ذکر نشده است، ظاهراً قرار است میتسوبیشی UFJ Financial Group Inc.، Sumitomo Mitsui Financial Group Inc. و Mizuho Financial Group Inc. از سال آینده، این بانک ها به BoJ کمک می کنند تا در صورت وجود هرگونه مشکلی را تأیید کند. با سپرده ها و برداشت های CBDC.