بیت کوین به دلیل فروش ناگهانی به پایین ترین حد سه هفته ای سقوط کرد و 7.7 درصد سقوط کرد


ارزهای دیجیتال در روز جمعه به شدت سقوط کردند و فروش ناگهانی بیت کوین را به پایین ترین سطح سه هفته اخیر رساند. بیت کوین طی چند دقیقه در صبح اروپا، حدود ساعت 0640 GMT، 7.7 درصد کاهش یافت و به 21,404 دلار (تقریباً 17,10,700 روپیه) رسید. اندکی بهبود یافت و سپس به سیر نزولی خود ادامه داد و در حدود 21,400 دلار (تقریبا 17,10,400 روپیه) در ساعت 1138 GMT معامله شد که 8.2 درصد کاهش در روز داشت.

اتر نیز تقریباً در همان زمان کاهش یافت و آخرین بار 8.8 درصد کاهش یافت و به 1685 دلار (تقریباً 134700 روپیه) رسید.

دلیل سقوط مشخص نبود.

سوزانا استریتر، تحلیلگر ارشد سرمایه گذاری و بازار در Hargreaves Lansdown می گوید: «این الگوی سقوط ناگهانی را نشان نمی دهد، زیرا دارایی ها بلافاصله به شدت افزایش نیافته اند، اما در ساعات بعد حتی پایین تر هم شدند.

به نظر می رسد که این امر در نتیجه یک معامله فروش بزرگ بوده است.

استریتر گفت که به نظر می‌رسد ارز دیجیتال Cardano اولین ارز دیجیتالی بوده است که پس از آن بیت کوین و اتر و سپس سایر ارزها مانند آلت کوین Dogecoin حرکت کرده است.

ارزهای رمزنگاری شده تا اینجای سال جاری به شدت کاهش یافته اند، زیرا افزایش نرخ بهره فدرال رزرو ایالات متحده و تورم فوق العاده بالا سرمایه گذاران را بر آن داشته تا دارایی های پرریسک تر را کنار بگذارند.

کریگ ارلام، تحلیلگر ارشد بازار در Oanda، گفت که شکست بیت کوین در بازیابی زیان های خود “نشان می دهد که این حرکت ماهیت دارد”.

چنین حرکات تند و تیز در بازار پر نوسان ارزهای دیجیتال رایج است. در 15 ژوئن، بیت کوین بیش از 15 درصد سقوط کرد زیرا سرمایه گذاران از سقوط یک به اصطلاح استیبل کوین، TerraUSD، و یک وام دهنده بزرگ رمزنگاری که برداشت مشتری را مسدود می کرد، وحشت زده بودند.

حرکت روز جمعه بیت کوین را در مسیر بدترین روز خود از زمان فروپاشی ژوئن قرار داد.

Hargreaves Lansdown’s Streeter گفت: “سفته بازی در ارزهای رمزپایه ریسک بسیار بالایی دارد و برای اکثریت قریب به اتفاق افراد مناسب نیست.”

© تامسون رویترز 2022




منبع