تاتا گفت در حال مذاکره برای خرید کارخانه تولید آیفون Wistron در هند است

بلومبرگ در ماه سپتامبر گزارش داده بود که تاتا در حال مذاکره با Wistron برای ایجاد یک سرمایه گذاری مشترک برای مونتاژ آیفون در هند است.

در حال حاضر، آیفون‌ها در هند توسط حداقل سه تامین‌کننده جهانی اپل – Wistron در کارناتاکا، و همچنین Foxconn و Pegatron در تامیل نادو در هند مونتاژ می‌شوند.

اپل که مقر آن در کوپرتینو، کالیفرنیا است، از زمانی که مونتاژ آیفون را در این کشور در سال 2017 از طریق Wistron و بعداً با فاکسکان آغاز کرد، در راستای فشار دولت هند برای تولید محلی، روی هند شرط‌بندی کرده است.

تحلیلگران جی پی مورگان تخمین می زنند که اپل ممکن است تا سال 2025 از هر چهار آیفون یکی را در هند بسازد، زیرا این غول فناوری بخشی از تولید خود را از چین دور می کند، در میان تنش های ژئوپلیتیکی فزاینده و محدودیت های شدید COVID-19 در این کشور.

© تامسون رویترز 2022


اپل این هفته آی‌پد پرو (2022) و آی‌پد (2022) را در کنار تلویزیون اپل جدید عرضه کرد. ما آخرین محصولات این شرکت را به همراه بررسی آیفون 14 پرو در Orbital، پادکست Gadgets 360 مورد بحث قرار می دهیم. Orbital در Spotify، Gaana، JioSaavn، Google Podcasts، Apple Podcasts، Amazon Music و هر جایی که پادکست های خود را دریافت می کنید در دسترس است.
پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

تاتا، ویسترون و اپل بلافاصله به درخواست‌های ایمیلی رویترز برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

در این گزارش به نقل از منابع نزدیک به تاتا آمده است، اگر تاتا نتواند برای خرید تسهیلات در ایالت کارناتاکا در جنوب هند به توافق برسد، تاتا می‌تواند سرمایه‌گذاری مشترک با Wistron تایوان – یکی از فروشندگان برتر اپل در هند را در نظر بگیرد.

گروه تاتا در حال مذاکره برای خرید تنها مرکز تولیدی Wistron در هند تا سقف روپیه است. روزنامه اکونومیک تایمز روز چهارشنبه به نقل از افراد آشنا با این بحث ها، 5000 کرور گزارش داد.

اوایل این ماه، سازنده قراردادی تایوانی اپل، پگاترون، مونتاژ آیفون 14 جدید را در هند آغاز کرد. هم فاکسکان و هم پگاترون جدیدترین گوشی آیفون 14 اپل را در هند تولید می کنند، اولی مونتاژ گوشی هوشمند را در سپتامبر آغاز کرد.

طبق این گزارش، Tata Electronics، واحدی از گروه نمک به نرم‌افزار Tata Group، قطعات را از واحد Hosur خود در تامیل نادو، که همسایه کارناتاکا است، برای اپل تامین می‌کند.