تسلا تحت اسکنر آلمان پس از گزارشی مبنی بر شکست شرکت در محافظت از داده‌های مشتریان و کارمندان

این روزنامه افزود که این نقض GDPR را نقض می کند.

تسلا بلافاصله برای اظهار نظر در مورد این گزارش در دسترس نبود.

ماه گذشته، گزارش رویترز نشان داد که گروه‌هایی از کارمندان تسلا به‌طور خصوصی از طریق یک سیستم پیام‌رسان داخلی، فیلم‌ها و تصاویر بسیار تهاجمی ضبط‌شده توسط دوربین‌های خودروی مشتریان بین سال‌های 2019 تا 2022 را به اشتراک گذاشته‌اند.

این هفته، متا، مادر فیسبوک، با جریمه 1.2 میلیارد یورویی (1.3 میلیارد دلار یا تقریباً 9606 کرور روپیه) توسط رگولاتور حریم خصوصی اتحادیه اروپا به دلیل مدیریت اطلاعات کاربران جریمه شد و پنج ماه مهلت داد تا انتقال داده‌های کاربران را متوقف کند. ایالات متحده

این روزنامه گفت که مقام نظارتی حفاظت از داده ها در هلند، جایی که مقر اروپایی تسلا در آن قرار دارد، از این پرونده مطلع شده است و افزود که تسلا همچنین گزارش اولیه ای را در این مورد به مقامات هلندی ارائه کرده است.

دفتر حفاظت از داده های براندنبورگ فوراً برای اظهار نظر در دسترس نبود.

© تامسون رویترز 2023


سامسونگ گلکسی A34 5G اخیرا توسط این شرکت در هند در کنار گوشی هوشمند گران قیمت Galaxy A54 5G راه اندازی شد. عملکرد این گوشی در برابر Nothing Phone 1 و iQoo Neo 7 چگونه است؟ ما در مورد این و موارد بیشتر در Orbital، پادکست Gadgets 360 بحث می کنیم. Orbital در Spotify، Gaana، JioSaavn، Google Podcasts، Apple Podcasts، Amazon Music و هر جایی که پادکست های خود را دریافت می کنید در دسترس است.
پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

روزنامه Handelsblatt روز پنجشنبه به نقل از دفتر حفاظت از داده ها در ایالتی که این خودروساز کارخانه بزرگ اروپایی خود را دارد، گزارش داد که مقامات آلمان نشانه های جدی از نقض احتمالی حفاظت از داده ها توسط تسلا دارند.

به نقل از Handelsblatt، سخنگوی دفتر حفاظت از داده های براندنبورگ گفت که اگر شواهد قابل توجه باشد، موضوع از نقطه نظر حفاظت از داده ها جدی خواهد شد.

Handelsblatt به نقل از یک وکیل تسلا گفت که یک “کارمند سابق ناراضی” از دسترسی خود به عنوان یک تکنسین خدمات برای به دست آوردن اطلاعات سوء استفاده کرده است و افزود که شرکت اقدام قانونی علیه کارمند سابق مظنون انجام خواهد داد.

این فایل ها شامل جداول حاوی بیش از 100000 نام از کارکنان سابق و فعلی، از جمله شماره تامین اجتماعی ایلان ماسک، مدیر اجرایی تسلا، به همراه آدرس ایمیل خصوصی، شماره تلفن، حقوق کارمندان، مشخصات بانکی مشتریان و جزئیات مخفی تولید است.

طبق گزارش این روزنامه، افشاگر در ماه آوریل به مقامات آلمانی در مورد نقض حفاظت از داده ها اطلاع داده است.

Handelsblatt گفت که داده‌های مشتری را می‌توان «به وفور» در مجموعه داده‌هایی که «فایل‌های تسلا» نامیده می‌شوند، یافت.

گزارش Handelsblatt با استناد به 100 گیگابایت اطلاعات محرمانه که توسط یک افشاگر به روزنامه درز کرده است، می گوید که سازنده خودروهای الکتریکی ایالات متحده نتوانسته است به اندازه کافی از داده های مشتریان، کارمندان و شرکای تجاری محافظت کند.

این روزنامه با استناد به فایل های لو رفته، از هزاران شکایت مشتری در مورد سیستم های کمک راننده خودروساز با حدود 4000 شکایت از شتاب ناگهانی یا شکستن فانتوم خبر داد.

مقررات عمومی حفاظت از داده های اتحادیه اروپا (GDPR) تصریح می کند که شرکت ها در صورت ترس از افشای اطلاعات شخصی موظف به انجام این کار هستند.