تیم کوک فاش می‌کند که آیفون‌ها از سنسور دوربین سونی استفاده می‌کنند و همکاری یک دهه‌ای را تایید می‌کند


مدیر عامل اپل، تیم کوک، اخیراً در توییتی اعتراف کرد که شرکت کوپرتینویی بیش از یک دهه است که از حسگرهای تصویر سونی در آیفون استفاده کرده است. این یک تایید نادر از طرف اپل در مورد اجزای خاص موجود در دستگاه های آن است. مشخصات مدل‌های آیفون این شرکت معمولاً فقط شامل وضوح دوربین، دیافراگم و سایر اطلاعات عمومی است. در طول سال‌ها شایعات متعددی مبنی بر اینکه سونی سنسورهای دوربین آیفون را ارائه می‌کند، منتشر شده است. حتی انتظار می‌رود که آیفون 15 دارای سنسور تصویر پیشرفته‌ای از سونی باشد.

کوک روز سه شنبه توییتی را به اشتراک گذاشت که نشان داد سونی بیش از یک دهه است که سنسورهای دوربین آیفون را ارائه می کند. همچنین تصویری از کوک در یک تور از تاسیسات کوماموتو به همراه کنیچیرو یوشیدا، مدیر عامل سونی را شامل می‌شود. این اعتراف ظاهراً به انبوهی از شایعات مبنی بر استفاده آیفون از سنسورهای دوربین سونی پایان داده است.

بر اساس گزارشی که اخیرا منتشر شده است، سری آیفون 15 می تواند از یک حسگر تصویر پیشرفته سونی برخوردار باشد. گفته می شود که می تواند چهره افراد را به وضوح حتی در برابر نور پس زمینه روشن به تصویر بکشد. طبق گزارش‌ها، سونی دو برابر میزان سیگنال اشباع را در هر پیکسل نسبت به سنسورهای معمولی قرار داده است.

طبق شایعات، این سنسور دوربین سونی می تواند نور افزایش یافته را بگیرد و نوردهی بیش از حد یا کم نوردهی را کاهش دهد. با این حال، سونی هنوز این سنسورها را وارد مرحله تولید نکرده است. طبق گزارش ها، آنها در کارخانه ناکازاکی این شرکت تولید خواهند شد. انتظار می رود اپل در نیمه دوم سال 2023 سری آیفون 15 را عرضه کند.

طبق گزارش ها، سونی در سال 2021 حدود 44 درصد از بازار حسگرهای تصویر نیمه هادی اکسید فلزی مکمل (CMOS) را در اختیار داشت، در همین حال، سامسونگ با 18.5 درصد در رتبه دوم قرار گرفت. گفته می شود که این شرکت برنامه ریزی کرده است تا حدود 900 میلیارد ین (تقریباً 54000 کرور روپیه) در طول سال 2023 هزینه کند، به این امید که تا سال 2025 کنترل حدود 60 درصد از بازار سنسورهای تصویر CMOS را به دست آورد.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.

برای آخرین اخبار و بررسی‌های فنی، Gadgets 360 را دنبال کنید توییتر، فیس بوک و اخبار گوگل. برای آخرین ویدیوها در مورد ابزارها و فناوری، در کانال YouTube ما مشترک شوید.

انویدیا می گوید فناوری Metaverse در سال آینده کمک زیادی به صنعت خودرو خواهد کرد

واتس‌اپ قابلیتی را ارائه می‌کند که به کاربران امکان می‌دهد گروه‌های اخیر را از طریق نام‌های مخاطب جستجو کنند: جزئیات

ویدیوی برگزیده روز

بهترین گوشی های دوربین دار 2022





منبع