جلسه ورشکستگی FTX: وکلای دادگستری می گویند که سام بانکمن-فرید شرکت رمزنگاری را به عنوان “Fiefdom شخصی” راه اندازی کرد، دارایی ها گم شده اند.

Bankman-Fried، FTX و مدیران تصفیه باهاما بلافاصله به درخواست ها برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

Bankman-Fried بلافاصله به ایمیلی که به دنبال نظر بود پاسخ نداد.

بر اساس داده‌های ردیاب بازار DeFi Llama، حجم معاملات روزانه در DEX به بالاترین سطح خود از ماه مه در 10 نوامبر رسید، زیرا FTX سقوط کرد، اما از آن زمان به بعد افزایش یافته است.

یک وکیل FTX در جلسه ورشکستگی روز سه شنبه گفت که این شرکت اکنون قصد دارد واحدهای تجاری سالم را بفروشد، اما مورد حملات سایبری قرار گرفته و دارایی های “قابل توجهی” از دست رفته است.

ترس های سرایت

وال استریت ژورنال به نقل از منابع گزارش داد که جنسیس به دنبال سرمایه گذاری بایننس بوده است اما صرافی رمزارز به دلیل ترس از تضاد منافع، مخالفت کرده است. به گفته WSJ، جنسیس همچنین با شرکت سهامی خصوصی Apollo Global Management برای کمک به سرمایه تماس گرفت.

رویترز پیشتر گزارش داده بود که سوابق رسمی دارایی نشان می دهد که FTX Bankman-Fried، والدین او و مدیران ارشد صرافی شکست خورده ارزهای دیجیتال حداقل 19 ملک به ارزش نزدیک به 121 میلیون دلار (تقریباً 989 کرور) در باهاما در دو سال گذشته خریداری کرده اند.

یک وکیل دادگستری همچنین گفت که این شرکت با 300 میلیون دلار (تقریبا 6705 کرور روپیه) برای املاک و مستغلات مانند خانه‌ها و املاک تعطیلات برای کارکنان ارشد، به‌عنوان یک “فله شخصی” از بانکمن-فرید اداره می‌شد. FTX که از زمان تشکیل پرونده ورشکستگی توسط مدیر عامل جدید جان ری رهبری می شود، بانکمن-فرید را به همکاری با تنظیم کننده های باهامایی برای “تضعیف” پرونده ورشکستگی ایالات متحده و انتقال دارایی ها به خارج از کشور متهم کرده است.

در این جلسه، نمایندگان FTX استدلال کردند که نام مشتریان باید مخفی بماند، زیرا افشای آنها می تواند بازار ارزهای دیجیتال را بی ثبات کند و مشتریان را در معرض هک قرار دهد. FTX همچنین استدلال کرد که فهرست مشتریان آن دارایی با ارزشی است و افشای آن می‌تواند تلاش‌های فروش آتی را مختل کند یا به رقبا اجازه دهد تا پایگاه کاربران آن را غیرقانونی کنند.

وکلای FTX همچنین آتش بسی ناخوشایند را با انحلال دهندگان منصوب شده توسط دادگاه که بر انحلال واحد باهاما FTX، FTX Digital Markets نظارت می کردند، توصیف کردند.

وکلای صرافی ورشکستگی در اولین جلسه ورشکستگی آن گفتند که FTX به عنوان یک “فله شخصی” مدیر عامل سابق سام بنکمن-فرید، مدیر عامل سابق سام بنکمن فرید اداره می شد، زیرا آنها چالش های جاری مانند هک ها و دارایی های از دست رفته قابل توجه را شرح دادند.

وکلای دادگستری همچنین گفتند که باید تحقیقاتی درباره فروش FTX توسط Binance در جولای 2021 انجام شود. Binance در سال 2019 سهام FTX را خریداری کرد.

FTX روز شنبه اعلام کرد که بررسی استراتژیک دارایی های جهانی خود را آغاز کرده و در حال آماده سازی برای فروش یا سازماندهی مجدد برخی از مشاغل است. FTX روز سه‌شنبه اعلام کرد که از خریداران بالقوه برای دارایی‌های خود بهره دریافت می‌کند و فرآیندی را برای سازماندهی مجدد یا فروش آنها انجام خواهد داد.

جمینی هفته گذشته در وبلاگ خود گفت که پس از توقف موقت برداشت جنسیس، هیچ تاثیری بر سایر محصولات و خدماتش نداشته است.

© تامسون رویترز 2022


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

بحث افشاگری

یک قاضی گفت که این اسامی می توانند تا جلسه دادگاه آینده فاش نشود.

دو طرف به توافق اولیه برای هماهنگ کردن روند ورشکستگی مستقر در ایالات متحده نزد قاضی جان دورسی دست یافتند تا از احتمال صدور احکام متضاد دو قاضی مختلف ورشکستگی در ایالات متحده اجتناب کنند. اما هر دو طرف اعلام کردند که هنوز در مورد چگونگی هماهنگی بازیابی و حفظ دارایی‌های زیرمجموعه‌های مختلف FTX اختلاف نظرهای گسترده‌تری دارند.

پس از آنکه معامله‌گران در عرض سه روز 6 میلیارد دلار (تقریبا 49072 کرور) از این پلتفرم برداشتند و صرافی رقیب بایننس از معامله نجات صرف‌نظر کرد، FTX در بالاترین سطح اعتبار کریپتو تا به امروز، درخواست حفاظت در ایالات متحده را داد. این فروپاشی حدود 1 میلیون طلبکار را با خسارتی بالغ بر میلیاردها دلار مواجه کرده است.

این جلسه در دادگاه ورشکستگی ایالات متحده در ویلمینگتون، دلاور برگزار شد و برای حدود 1500 بیننده در یوتیوب و زوم به صورت مستقیم پخش شد.

رویترز گزارش داده است که Bankman-Fried مخفیانه از 10 میلیارد دلار (تقریباً 81800 کرور) از وجوه مشتریان برای تقویت تجارت خود استفاده کرده است و حداقل 1 میلیارد دلار (تقریباً 8181 کرور) از این سپرده ها ناپدید شده است.

چند روز پس از سقوط FTX که آن را مجبور کرد بازخرید مشتریان را به حالت تعلیق درآورد، وام‌دهنده بزرگ ارزهای دیجیتال Genesis روز دوشنبه گفت که در تلاش است تا از ورشکستگی جلوگیری کند.

این شامل حدود 400 میلیون دلار (تقریباً 3272 کرور روپیه) در حساب های مربوط به Alameda Research، شرکت معاملات ارزهای دیجیتال متعلق به Bankman-Fried، و 172 میلیون دلار (تقریباً 1407 کرور) در بازوی ژاپنی FTX است.

صرافی کریپتو جمینی، که یک محصول وام‌دهی کریپتو را با مشارکت جنسیس اجرا می‌کند، روز دوشنبه در توییتی اعلام کرد که به همکاری با این شرکت ادامه می‌دهد تا کاربرانش بتوانند وجوه خود را از برنامه «کسب» بازدهی بازخرید کنند.

به طور جداگانه، یک پرونده در اواخر روز دوشنبه توسط Ed Mosley از Alvarez & Marsal، یک شرکت مشاوره که FTX را مشاوره می دهد، نشان داد که موجودی نقدی FTX به میزان 1.24 میلیارد دلار (تقریباً 10144 کرور) تا روز یکشنبه “به طور قابل توجهی بالاتر” از آنچه قبلاً تصور می شد بود.

یکی از سخنگویان جنسیس در بیانیه ای ایمیلی به رویترز گفت: «هدف ما حل و فصل وضعیت فعلی به صورت توافقی و بدون نیاز به هرگونه تشکیل پرونده ورشکستگی است.

آپولو بلافاصله به درخواست رویترز برای اظهار نظر در مورد گزارش WSJ پاسخ نداد، در حالی که بایننس از اظهار نظر خودداری کرد.

در گزارشی از بلومبرگ به نقل از منابع، آمده است که جنسیس در تلاش برای جمع آوری پول نقد جدید برای واحد وام دهی خود است.

سقوط FTX باعث ایجاد لرز در دنیای ارزهای دیجیتال شده است و بیت کوین را به پایین‌ترین سطح خود در حدود دو سال اخیر رسانده و باعث ترس از سرایت در میان سایر شرکت‌هایی شده است که از سقوط در بازار کریپتو در سال جاری به خود می‌پیچند.

از زمان ظهور FTX، برخی از بازیگران رمزارز به صرافی‌های غیرمتمرکز معروف به «DEX» روی می‌آورند که در آن سرمایه‌گذاران به صورت همتا به همتا در بلاک چین معامله می‌کنند.