دولت برنامه فوق العاده ای را راه اندازی می کند که ایستگاه های شارژ خودروهای الکتریکی را نشان می دهد، در دسترس بودن بیدرنگ: گزارش

طبق گزارش اکونومیک تایمز، این اپلیکیشن Super App نامیده می شود و انتظار می رود در چهار تا شش هفته آینده منتشر شود.

در ابتکار مشابهی، NITI Aayog در ماه جولای اپلیکیشن موبایل E-AMRIT (انقلاب تحرک الکترونیکی شتابان برای حمل و نقل هند) را برای افزایش آگاهی از تحرک الکتریکی راه اندازی کرد. این برنامه به کاربران امکان می دهد مزایای خودروهای الکتریکی را ارزیابی کنند، پس انداز را تعیین کنند و تمام اطلاعات مربوط به تحولات بازار و صنعت خودروهای الکتریکی هند را دریافت کنند. در حال حاضر برای دستگاه های اندرویدی در گوگل پلی در دسترس است.

او افزود: “ما به شبکه گسترده ای از ایستگاه های شارژ در مکان های استراتژیک نیاز داریم که ایمن، روشن، پوشش مناسبی داشته باشند و کاربران بتوانند خودروهای برقی خود را ظرف یک ساعت شارژ کنند.”

CESL، یکی از شرکت‌های تابعه Energy Efficiency Services Limited (EESL) زیر نظر وزارت نیرو، از طریق توییتر رسمی خود در روز چهارشنبه تایید شده توسعه یک اپلیکیشن موبایل جدید برای کاربران EV. طبق پست، برنامه آینده اطلاعاتی در مورد در دسترس بودن ایستگاه های شارژ EV، انواع شارژر و تعرفه های شارژ ارائه می دهد. همچنین به کاربران این امکان را می‌دهد که در ایستگاه‌های اطراف رزرو کنند و تغییر دهند.

Mahua Acharya، MD و مدیر عامل CESL به نقل از این نشریه گفت: “به غیر از اطلاعات مربوط به شبکه ایستگاه های شارژ عمومی، این برنامه اطلاعات به اشتراک گذاشته شده توسط OEM ها را منعکس می کند و دید و ترافیک را در نقاط شارژ خصوصی افزایش می دهد. مصرف کنندگان با دانستن این که می توانند به راحتی به اطلاعات دسترسی داشته باشند و در صورت نیاز به شارژ وسایل نقلیه خود در حین حرکت، به راحتی در ایستگاه های نزدیک رزرو کنند، آرامش خاطر خواهند داشت.

CESL اخیراً اعلام کرده است که قصد دارد 810 ایستگاه شارژ وسایل نقلیه الکتریکی را تحت مدل مشارکت عمومی و خصوصی در 16 بزرگراه و بزرگراه با مسافت 10275 کیلومتر در سراسر کشور راه اندازی کند. بزرگراه بمبئی-پونه، بزرگراه احمدآباد-وادودارا، بزرگراه دهلی-آگرا یامونا، بزرگراه محیطی شرقی، بزرگراه ORR حیدرآباد و بزرگراه آگرا-ناگپور از جمله راهروهای منتخب هستند. پیش بینی می شود این ایستگاه های شارژ در 6 تا 8 ماه آینده ایجاد شود.






منبع

هند در حال تغییر به سمت خودروهای برقی و افزایش پذیرش خودروهای الکتریکی در سراسر کشور با یارانه ها و سایر اقدامات برای تمرکز بر گزینه های جابجایی پایدار و پاک است. نیتین گادکاری، وزیر حمل و نقل جاده ای و بزرگراه اخیراً در پاسخی کتبی به راجیا سبها تأیید کرد که هند بیش از 13 هزار خودروی الکتریکی ثبت نام کرده است.

دولت هند در حال آماده شدن برای راه اندازی اپلیکیشن موبایلی است که به کاربران خودروهای برقی اختصاص دارد. گفته می‌شود که Super App جزئیاتی در مورد مکان ایستگاه‌های شارژ خودروهای الکتریکی و در دسترس بودن آن‌ها در زمان واقعی ارائه می‌کند. دولت در حال همکاری با شرکت دولتی Convergence Energy Services Limited (CESL) برای توسعه این اپلیکیشن است. این اطلاعات تعرفه ایستگاه های شارژ را نشان می دهد و به کاربران امکان می دهد در ایستگاه های مجاور رزرو کرده و تغییر دهند. CESL همچنین 810 ایستگاه شارژ وسایل نقلیه الکتریکی را در 16 بزرگراه و بزرگراه راه اندازی خواهد کرد.