دپارتمان مخابرات توسط CAG بر روی مکانیسم قیمت‌گذاری طیفی برای کاربران اسیر کشیده شد: جزئیات

علاوه بر این، DoT می‌تواند اطمینان حاصل کند که شرکت‌های بخش عمومی، مانند ONGC و GAIL، از طیف اختصاص‌داده‌شده به‌طور بهینه و کارآمد استفاده می‌کنند و فرکانس‌های استفاده‌نشده را تسلیم می‌کنند.




منبع

گزارش CAG می‌گوید: «DoT همچنین از سال 2012 قیمت‌گذاری طیف تعیین‌شده برای کاربران دربند را بر اساس فرمول‌ها به صورت اداری بررسی نکرده بود، اگرچه کمیته‌ای برای بازنگری دوره‌ای سیاست قیمت‌گذاری در سال 2013 توصیه کرده بود».

در این گزارش آمده است: «DoT ممکن است سیاستی در مورد تخصیص و تخصیص طیف برای کاربران اسیر / سایر استفاده‌های تجاری در راستای بیانیه‌های ارائه شده در NDCP 2018 (سیاست ملی ارتباطات دیجیتال) و پایان دادن به وابستگی در تخصیص طیف به ادارات/سازمان‌های دولتی ایجاد کند. .

کنترلر و حسابرس کل (CAG) بخش مخابرات را به دلیل نهایی نکردن خط مشی در مورد تخصیص طیف برای کاربران اسیر متوقف کرده است و عدم بررسی قیمت طیف برای کاربران دربند را به صورت اداری علامت گذاری کرده است. CAG در گزارش خود با عنوان “مدیریت طیف تخصیص یافته بر اساس اداری به ادارات/سازمان های دولتی” از وزارت مخابرات (DoT) خواست مکانیسم قیمت گذاری طیف برای کاربران اسیر را برای تشویق وزارتخانه ها، ادارات و سازمان ها و حفظ و نگهداری آنها بررسی کند. رشته مدیریت طیف

به نظر می رسد DoS باید مکانیزمی برای ارزیابی و بررسی استفاده از طیف در همه باندها، به ویژه در باندهای IMT و پهنای باند ماهواره ای برای اطمینان از استفاده بهینه و کارآمد از امواج رادیویی اختصاص داده شده ایجاد کند.

در این گزارش آمده است: «DoT در مشورت با TRAI ممکن است اقدامات اولیه‌ای را برای حراج/استفاده از طیف IMT بی‌کار با آنها انجام دهد».

بسته به ویژگی ها و استفاده از باندهای طیف مختلف اختصاص داده شده به کاربران، قیمت گذاری متفاوتی برای طیف وجود نداشت.

“در پیروی از NDCP 2018، DoT ممکن است با کاربران دولتی برای ارائه طیف در باندهای جایگزین برای کاربران در باندهای 1427-1500 مگاهرتز و باندهای 2300-2400 مگاهرتز، تمرین هماهنگ سازی در 2100 مگاهرتز، به اشتراک گذاری طیف در باندهای 700 MHz هماهنگ کند. برای استفاده IMT (ارتباطات بین‌المللی سیار) شناسایی شده و زمینه استفاده تجاری از طیف را دارد.”

در این گزارش آمده است: «DoS ممکن است اطلاعات مربوط به طیف را یکپارچه کند و آن را در یک پلت فرم مشترک برای دسترسی آسان و ارزیابی طیف در سطح شرکت Infocom در دسترس قرار دهد».

CAG پیشنهاد کرد: “آنها همچنین ممکن است اطمینان حاصل کنند که یک MIS (سیستم اطلاعات مدیریت) در DoT برای دریافت جزئیات طیف واقعی استفاده شده توسط ادارات و آژانس های کاربر دولتی ایجاد شده است.”

DCC بدنه اصلی برای تدوین خط مشی مخابرات است.

این وزارتخانه خاطرنشان کرد که علیرغم دریافت نظر قانونی (ژوئیه 2021) با مرجع خود، در مورد روش تخصیص طیف برای مصارف محصور از جمله ادارات دولتی، این وزارتخانه سیاست تخصیص و تخصیص طیف برای مصارف محصور / سایر موارد را نهایی نکرده است. خدمات بازرگانی با تایید کمیسیون ارتباطات دیجیتال.

DoT و راه آهن باید بر تکمیل پروژه شبکه مبتنی بر LTE (تکامل بلند مدت) در باند 700 مگاهرتز نظارت کنند تا راه‌آهن طیف را در باند 900 مگاهرتز که توسط آنها استفاده می‌شود خالی کند و برای استفاده تجاری در دسترس قرار گیرد.

CAG در گزارشی که روز دوشنبه در پارلمان ارائه شد، گفت: “آنها ممکن است بسته به ویژگی ها و استفاده از باندهای طیف مختلف، قیمت های متفاوتی را در نظر بگیرند.”

گزارش CAG می‌گوید: «DoS باید در مراحل اولیه قبل از برنامه‌ریزی و پرتاب ظرفیت ماهواره با بخش‌های مشتری و سایر کاربران بالقوه تعامل داشته باشد تا عدم استفاده از منابع طیف را به حداقل برساند».

این پیشنهاد کرد که DoT باید یک مجموعه دائمی شامل همه سهامداران برای بررسی دوره ای برنامه ریزی طیف، در دسترس بودن، تخصیص ها، تخصیص ها و قیمت گذاری ایجاد کند. این امر تصمیم گیری برای مدیریت کارآمد و استفاده بهینه از طیف در هند را تسریع می کند.

وزارت فضا (DOS) و DoT باید برای شناسایی یک راه حل فناوری مناسب به نحوی که هر دو سرویس بتوانند در باندهای فرکانسی مهم همزیستی داشته باشند، همکاری کنند.

وزارت امور خارجه با مشورت همه بخش ها باید اقدامات پیشگیرانه ای را برای نهایی کردن توصیه های گروه های کاری و تصمیمات کمیته دبیران برای تخصیص مجدد، تخصیص مجدد و پرورش مجدد طیف انجام دهد.

وزارت امور داخله باید سیاستی برای مدیریت طیف در میان نیروهای پلیس مسلح مرکزی طراحی کند.