رئیس SEBI می گوید هند به طور گسترده از فناوری برای محافظت از اوراق بهادار مشتریان استفاده می کند

رئیس SEBI توضیح داد: “شما به آن فیلم نگاه می کنید، و می گویید، “این تجارت داخلی است. این نمی تواند چیز دیگری باشد”. بنابراین، ما از داده ها در نظارت خود استفاده می کنیم.”

این نهاد نظارتی همچنین از فناوری برای بررسی «فعالیت‌های اولیه» در بازار صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک استفاده می‌کند.

پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

SEBI همچنین یک کد QR را تعبیه کرده است که به گفته بوخ، کاملا رادیکال بود. وقتی اسکن می شود، می توان یک کلیپ ویدیویی را مشاهده کرد که موقعیت های “دلتا” فرد خاصی را که الگوی معاملاتی او منعکس شده است را نشان می دهد.

بوچ گفت که امروز، SEBI هر سه ماه یکبار بازرسی هایی را انجام می دهد، که در غیر این صورت می تواند به صورت روزانه انجام شود، زیرا هیئت مدیره می خواست به صنعت زمان بدهد تا اشتباهات خود را پیدا کند و آنها را به جای هر روز رفع کند.

به گفته بوخ، بسیاری از همکاران او به دلیل مخالفت با افشای الگوریتم بسیار ناراحت بودند و هدف پشت آن را زیر سوال بردند. باچ، با این حال، گفت که او توضیحی ارائه کرد که آنها را راضی کرد.

او توضیح داد: “هدف تنظیم کننده دستگیر کردن مردم در حال انجام کارهای بد نیست، بلکه جلوگیری از انجام کارهای بد آنها است. بنابراین، ما اعلام کردیم که اکنون این 80 الگو را می سازیم.”

با این حال، او گفت که SEBI نیز با مشکلاتی روبرو شده است زیرا این مقررات با فناوری همگام نبوده است، اما در تلاش است تا این مشکل را در چند ماه آینده برطرف کند.

“تغییر فناوری عظیمی در کل بازار وجود دارد. هرگز در هیچ کجای جهان انجام نشده است… و ما آن را در هند انجام دادیم. بنابراین، امروز از نظر حفاظت از حاشیه – حفاظت از اوراق بهادار مشتری – هیچ کس بهتری وجود ندارد. بوخ در سخنرانی خود در مورد “داده ها و فناوری در بازار سرمایه” گفت.

رئیس SEBI گفت که هیئت مدیره اکنون از “Suptech” یا فناوری نظارتی نیز برای بازرسی و اطمینان از اینکه همه از قوانین پیروی می کنند استفاده می کند.

مدهابی پوری بوخ، رئیس هیئت بورس و اوراق بهادار هند (SEBI) روز جمعه گفت، هیچ کشوری در جهان از نظر “حفاظت از حاشیه” بهتر از هند نیست که در آن فناوری به طور گسترده برای محافظت از اوراق بهادار مشتریان استفاده شود. رئیس SEBI گفت که سرمایه گذاران خارجی اغلب به او می گویند که او خوش شانس بوده که فرهنگ داده و فناوری در کشور دارد و همین امر نقش تنظیم کننده بازار سرمایه را موثر می کند.

این رویداد توسط مؤسسه مدیریت هند – بنگلور به مناسبت چهل و نهمین جشن روز بنیاد خود در روز جمعه برگزار شد.

“اکنون، این فقط آغاز است، زیرا این چیزهای آسان است. بنابراین، چیزهای سخت چیست؟ چیزهای سخت جایی است که شما باید تلاش کنید و نقض روح قانون را پیدا کنید، نه متن قانون.” رئیس SEBI گفت.


اپل این هفته آی‌پد پرو (2022) و آی‌پد (2022) را در کنار تلویزیون اپل جدید عرضه کرد. ما آخرین محصولات این شرکت را به همراه بررسی آیفون 14 پرو در Orbital، پادکست Gadgets 360 مورد بحث قرار می دهیم. Orbital در Spotify، Gaana، JioSaavn، Google Podcasts، Apple Podcasts، Amazon Music و هر جایی که پادکست های خود را دریافت می کنید در دسترس است.

رئیس SEBI با توضیح اینکه چگونه از داده ها برای نظارت برای بررسی تخلفات در طول معاملات استفاده می شود، گفت مطالعه الگوریتم ها و هشدارها مطالعه الگوهای معاملاتی افراد و شناسایی «معاملات داخلی» را آسان می کند.

با شروع ورود داده ها، SEBI به صنعت گفت که آنها 80 الگوریتم را توسعه خواهند داد و منطق و تفسیر قوانین SEBI را در پرتو الگوریتم ناشی از داده ها برای آنها توضیح داد.

او با ذکر نمونه‌ای از صنعت صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک، گفت که SEBI شروع به جمع‌آوری داده‌ها از تمام 44 صندوق سرمایه‌گذاری مشترک فعال در کشور کرد.