کیف پول مارا کریپتو تحت حمایت Coinbase Ventures در نیجریه، کنیا راه اندازی می شود

یک کیف پول رمزنگاری جدید به نام Mara آماده عرضه در بازارهای آفریقایی کنیا و نیجریه است. این کیف پول دیجیتال توسط Coinbase Ventures و Alameda Research، یک شرکت سهام خصوصی مستقر در هنگ کنگ که توسط Sam Bankman-Fried، مدیر عامل صرافی ارز دیجیتال FTX تأسیس شده است، پشتیبانی می شود. Mara یک پروژه اکوسیستم مالی دیجیتال است که با این کیف پول ارز دیجیتال وارد بازار آفریقا می شود. Huobi، صرافی رمزنگاری مستقر در سیشل، نیز از این پروژه در پس زمینه احساسات ارز دیجیتال رایج در بازار فین‌تک آفریقا حمایت می‌کند.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

این کیف پول خدمات کارگزاری ارزهای دیجیتال را از طریق اپلیکیشن خود ارائه می دهد و به کاربران امکان خرید، ارسال، فروش و برداشت فیات و کریپتو را می دهد. این برنامه همچنین دسترسی به منابع آموزشی متمرکز بر ارزهای دیجیتال و مدیریت مالی شخصی را فراهم می کند.

تخمین زده می شود که بیش از 8.5 درصد از جمعیت کنیا، که بیش از 4.5 میلیون نفر را تشکیل می دهند، دارای ارزهای دیجیتال هستند. علاقه جستجوی بیت کوین در کنیا به 94.7 درصد رسید و آن را به یکی از داغ ترین بازارها برای بیت کوین تبدیل کرد.

در اواخر سال 2022، این پروژه یک لایه راه حل به نام زنجیره Mara را راه اندازی خواهد کرد که برای اجرای برنامه های غیرمتمرکز در نظر گرفته شده است.

این کیف پول برای بیش از دو میلیون نفر در کنیا و نیجریه در دسترس خواهد بود.

در مراحل بعدی، بنیاد مارا ارائه رایگان جامعه آموزشی در زمینه سواد مالی، ارزهای دیجیتال، وب 3 و بلاک چین را به بیش از یک زبان آغاز خواهد کرد.

صرافی ارز دیجیتال Binance همچنین در حال هماهنگی با نیجریه برای ایجاد یک منطقه ویژه اقتصادی است که توسط بخش کریپتو تامین می شود.

یک نهاد غیرانتفاعی به نام بنیاد مارا قصد دارد توسعه بلاک چین در آفریقا را به پیش ببرد. یورو کوین (EUROC) و Circle Pay، صادرکننده استیبل کوین USD Coin، با این بنیاد برای جذب استیبل کوین شریک شده است.

مقامات این مناطق در حال بررسی راه‌هایی برای تسهیل پرداخت‌های آنلاین برای جوامع ماسایی هستند که در اطراف منطقه مورد علاقه توریست‌ها ماسای مارا در شرق آفریقا رشد می‌کنند.

این مرکز کریپتو تنها موجودی از این دست را در تمام غرب آفریقا ایجاد خواهد کرد. این ابتکار همچنین توسط سازمان مناطق پردازش صادرات نیجریه (NEPZA) حمایت می شود.

بر اساس گزارش Chainalysis در سپتامبر سال گذشته، بازار ارزهای دیجیتال در نیجریه، کنیا، تانزانیا و آفریقای جنوبی با هم شاهد رشد 1200 درصدی بود و به ارزش بازار 105.6 میلیارد دلار (تقریباً 775 کرور) در یک سال رسید.

کنیا، از میان سایر کشورهای آفریقایی، بر اساس شرکت تحقیقاتی Triple-A، از نظر حجم معاملات ارزهای دیجیتال همتا به همتا رتبه اول و از نظر کل فعالیت ارزهای دیجیتال در سراسر جهان رتبه پنجم را دارد.