زمان عالی برای توسعه‌دهنده نرم‌افزار است

برای درک آنچه در مورد آن صحبت می کنم، در نظر بگیرید که چقدر طول می کشد تا یک مرکز تماس بسازید که در آن هزاران داوطلب بتوانند وارد سیستم شوند، فرآیند تأیید هویت آنها را طی کنند و سپس بتوانید با مردم تماس بگیرید تا بپرسید که آیا آنها در طول کووید به کمک پزشکی یا غذا یا هر چیز دیگری نیاز دارند. احتمالاً ماه ها و حتی دو سال طول می کشد تا به روش معمولی ساخته شود.

ابراهیمی: ایده کم کد این است که شما را از نظر آنچه می‌سازید سریع‌تر کند. نیازی نیست همه کدها را بنویسید و روی پلتفرم اصلی دریافت کنید. شما فقط کمی، چند خط کد را اینجا و آنجا اضافه کنید – و ما یک راه حل داریم.




منبع

برای این منظور، آبراهامی اتفاقاتی را به طور همزمان اعتبار می دهد. یکی یک روند طولانی مدت حرکت به سمت پلتفرم های اصلی است که با قدرت کامل ادامه می یابد. مورد دیگر نوآوری بیشتر با ترکیب طراحان به عنوان بخشی از تیم توسعه دهنده است. وی خاطرنشان کرد که پر کردن شکاف بین طراح و توسعه دهنده بسیار مهم است.

6 پیش بینی توسعه دهندگان برای سال 2023

سال ها پیش، شما روی ماشین های خود کار می کردید و سیستم عامل خود را انتخاب می کردید. امروز، شما حتی این کار را نمی کنید. سال ها پیش، شما سرورهایی می ساختید و سعی می کردید بفهمید که از کدام فریم ورک استفاده کنید. امروز، ممکن است از چندین لیست استفاده کنید و واقعاً برایتان مهم نباشد که در زیر آنها چه می گذرد.

من می گویم که اگر امروز ماه هاست در تلاش برای تولید محصولات هستید، کار اشتباهی انجام می دهید.

استفاده از پلتفرم‌های ابری و ابزارهای کم‌کد/بدون کد چقدر تأثیر می‌گذارد؟

ما یکی را در دو هفته ساخته ایم. در عرض یک ماه، ما 700 داوطلب داشتیم که از آن سیستم استفاده می کردند. از Twilio برای تلفن استفاده کرد، یک راه حل آماده برای رابط کاربری دو برنامه مختلف. اینجاست که ما در حال حرکت هستیم تا خیلی سریعتر باشیم.

همه این سؤالات به یک مسئله بزرگ خلاصه می شود: چگونه کار خواهد کرد؟ ما نمی دانیم! اما ما می‌دانیم که در کدنویسی هوش مصنوعی پتانسیل وجود دارد.

آیا به هوش مصنوعی به عنوان ابزاری خیرخواهانه برای توسعه دهندگان امیدوار هستید؟

در همان محیط، طراح رابط کاربری را طراحی می‌کند و توسعه‌دهندگان برای کار با UI کد می‌نویسند. واقعیت این است که 99.9 درصد از تیم‌ها ابزارهای مدرن‌تری را انتخاب می‌کنند، همانطور که در مورد DevOps اتفاق افتاد – و این انقلاب برای توسعه‌دهندگان اتفاق خواهد افتاد. اکنون این اتفاق می افتد، و ما می بینیم که صرفاً به این دلیل که پروژه ها با سرعتی ارسال می شوند که ما هرگز تصورش را نمی کردیم. دیدن آن بسیار شگفت انگیز است، “او بانگ زد.

کاوش عمیق تر در محیط توسعه دهنده

ابراهیمی: به قابلیت استفاده برای رابط برنامه نویسی برنامه (API) فکر کنید. انجام این کار بسیار ساده تر از اندازه گیری است که آیا می تواند سعی کند کدی بنویسد که مشکل بزرگ بعدی شما را حل کند. حالا این فقط یک مثال است. مثال دیگری که می توانید درباره آن فکر کنید، هوش مصنوعی است.

یوآو آبراهامی: هیچ کسی که وارد تیم می شود مخالف همکاری توسعه دهندگان و طراحان نیست. این بدان معناست که شما می توانید بسیار سریعتر کار کنید و بهره وری بیشتری داشته باشید. اما علاوه بر آن، ما همچنان به سمت محیط های مدیریت شده تر حرکت خواهیم کرد. این بدان معناست که شما از نظر همه نرم افزارهای خود بسیار مؤثرتر خواهید بود.

یواو آبراهامی
یوآو آبراهامی، معمار ارشد و رئیس Velo در Wix Code

چه چیزی در جامعه توسعه دهندگان در حال تغییر است؟

راه حل Wix: اجازه دهید طراح مسئولیت طراحی را بپذیرد و یک تیم ایجاد کند که شامل طراح و توسعه دهنده باشد. همه درگیر ابزارهای یکسانی هستند.

اگر پیش‌بینی‌ها باعث قانع‌کننده بودن شوند چرا و چگونه از شما، برای توضیحات عمیق‌تر آبراهامی درباره چشم‌اندازش برای جامعه توسعه‌دهندگان، در ادامه بخوانید.

DevOps شکاف را کاهش داد

بیایید فرض کنیم از بهترین هوش مصنوعی می خواهید که برای شما کد بنویسد، و آن کد یک نرم افزار برای اجرای قطار شما است. وقتی آن قطار به دلیل یک اشکال تصادف می کند چه کسی را مقصر می دانید؟ آیا تقصیر هوش مصنوعی است؟ آیا تقصیر فروشنده هوش مصنوعی است؟ آیا تقصیر شخصی است که کد را با باگی که هوش مصنوعی روی آن آموزش دیده است نوشته است؟

ابراهیمی: من پتانسیل زیادی در هوش مصنوعی می بینم. ما به کیفیت نگاه می کنیم و دو چیز در کیفیت وجود دارد که نمی دانیم چگونه اندازه گیری کنیم. ما نمی دانیم چگونه قابلیت استفاده را اندازه گیری کنیم، و نمی دانیم چگونه درستی را اندازه گیری کنیم. حالا ممکن است هوش مصنوعی بتواند پاسخ‌هایی را در آنجا به ما بدهد، و من ممکن است بتوانم یک هوش مصنوعی بسازم که این کار را به من بدهد.

این همه پتانسیل را کجا می بینید؟

توسعه دهندگان نرم افزار باید از پتانسیل امسال هیجان زده شوند. معرفی ابزارها، نوآوری‌ها و چارچوب‌های مدرن فرصت‌های بیشتری را برای کارایی بیشتر و سرگرمی بسیار بیشتر به عنوان یک برنامه‌نویس در سال 2023 فراهم می‌کند.

او گفت: “من بهترین سال را می بینم اما نمی توانم تضمین کنم که سال های بهتری در آینده وجود نخواهد داشت.” “من فکر می کنم بسیاری از چیزهای فوق العاده هیجان انگیز در حال تغییر نحوه ساخت کد در جهان هستند.”

ما این اصطکاک را با معرفی ایده DevOps حل کردیم. آبراهامی مشاهده کرد که مسئولیت خرابی ناشی از تغییرات سیستم را به توسعه دهندگان منتقل کرد تا به یک تیم تبدیل شوند.


تبلیغات

با NICE Enlighten XO سریع خود سرویس هوشمند بسازید

این تاریخچه جامعه توسعه دهندگان با اصطکاک مداوم بین “افراد سیستم” و توسعه دهندگان نرم افزار مشخص شده است. اغلب توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری را ارسال می‌کردند که مطابق انتظارات عمل نمی‌کرد، و پس از آن، کار مردم این سیستم بود که آن را به کار انداختند، که باعث اصطکاک بیشتر شد.

گفتگوی من با یواو آبراهامی با این پرسش و پاسخ ادامه یافت.

TechNewsWorld: چه چیزی این امکان را برای توسعه دهندگان فراهم می کند تا با پروژه های پیچیده تر در مقیاس مقابله کنند؟

چه زمانی باید مقیاس را افزایش دهم یا باید مقیاس را کاهش دهم؟ چه زمانی باید یک Failover انجام دهم؟ چه زمانی باید یک سرویس را متوقف کنم زیرا باعث ایجاد مشکل در سایر خدمات می شود؟ و غیره.