سرمایه گذاران توییتر ایلان ماسک عبارتند از جک دورسی، شاهزاده سعودی، سازمان سرمایه گذاری قطر

جک دورسی

شاهزاده الولید بن طلال

این بدان معناست که توییتر که سهام آن هفته گذشته پس از تقریباً یک دهه به عنوان یک شرکت سهامی عام حذف شد، دارای صف جدیدی از سرمایه گذاران برتر است.

پرونده های نظارتی نشان می دهد که شاهزاده سعودی تقریباً 35 میلیون سهم توییتر را از طریق Kingdom Holding به ارزش حدود 1.9 میلیارد دلار (تقریباً 15700 کرور) با قیمت فروش هر سهم 54.20 دلار (تقریباً 4500 روپیه) منتقل کرده است. این امر او را به “دومین سرمایه گذار بزرگ” در شرکت مادر جدید تبدیل کرد.

یکی از بنیانگذاران و مدیر اجرایی سابق توییتر تنها بیش از 18 میلیون سهم یا حدود 2.4 درصد از سهام شرکت سهامی عام را به ارزش حدود 978 میلیون دلار (تقریبا 8090 کرور روپیه) در قیمت ادغام به دست آورد. این به او سهام ایکس هولدینگ I ماسک را داد که توئیتر را کنترل می کند.

یکی از شرکت های تابعه صندوق سرمایه گذاری مستقل قطر 375 میلیون دلار (تقریباً 3100 کرور) در ازای سهام شرکت هلدینگ ماسک کمک کرد.

© 2022 بلومبرگ LP



منبع

سازمان سرمایه گذاری قطر

شاخص میلیاردرهای بلومبرگ تخمین می‌زند که ارزش سهام عرضه شده از سهام توییتر از زمانی که ماسک در آوریل پیشنهاد خود را ارائه کرد، بر اساس کاهش شاخص سهام شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی، حدود 40 درصد کاهش یافته است.

پس از اینکه ماسک برای اولین بار در ماه آوریل با خرید توییتر موافقت کرد، دورسی از اینکه این شرکت تحت مالکیت وال استریت است ابراز تاسف کرد و گفت که خصوصی کردن آن اولین قدم «درست» است.

الولید به سرعت طرح ماسک برای تصاحب توییتر را تایید کرد و در ماه می گفت که ماسک “یک رهبر عالی” برای شرکت رسانه های اجتماعی خواهد بود.

ایلان ماسک هفته گذشته توییتر را به مبلغ 44 میلیارد دلار با کمک وام های بانک وال استریت و سهامدارانی که موافقت کردند در ازای سهام شرکت خصوصی جدید، از علاقه خود به این سرویس رسانه اجتماعی صرف نظر کنند، خرید.