سیستم عامل بومی موبایل BharOS بدون برنامه پیش‌فرض، به‌روزرسانی‌های خودکار اعلام شد: همه جزئیات

او گفت: «این سیستم نوآورانه نوید ایجاد انقلابی در نحوه تفکر کاربران در مورد امنیت و حریم خصوصی در دستگاه های تلفن همراه خود را می دهد.

علاوه بر این، این رویکرد به کاربران اجازه می‌دهد تا کنترل بیشتری بر مجوزهای برنامه‌ها در دستگاه خود داشته باشند، زیرا می‌توانند فقط به برنامه‌هایی که به آنها اعتماد دارند اجازه دسترسی به ویژگی‌ها یا داده‌های خاص دستگاه خود را بدهند.

او افزود: “ما مشتاقانه منتظر همکاری نزدیک با بسیاری از صنایع خصوصی، آژانس های دولتی، آژانس های استراتژیک و ارائه دهندگان خدمات مخابراتی هستیم تا استفاده و پذیرش BharOS در کشورمان را افزایش دهیم.”

به گفته Karthik Ayyar، مدیر JandK Operations Pvt Ltd، BharOS به روز رسانی های Native Over The Air (NOTA) را ارائه می دهد که می تواند به ایمن نگه داشتن دستگاه ها کمک کند.

او گفت: “این بدان معناست که کاربران می توانند مطمئن باشند که برنامه هایی که نصب می کنند برای استفاده ایمن هستند و برای هر گونه آسیب پذیری امنیتی بالقوه یا نگرانی در مورد حریم خصوصی بررسی شده اند.”


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

PASS دسترسی به فهرستی از برنامه‌هایی را که کاملاً بررسی شده‌اند و استانداردهای امنیتی و حریم خصوصی سازمان‌ها را رعایت کرده‌اند، فراهم می‌کند.

مقامات روز پنجشنبه گفتند که یک شرکت تحت انکوباتور IIT مدرس یک سیستم عامل بومی تلفن همراه به نام “BharOS” توسعه داده است.

این سیستم را می توان بر روی گوشی های تجاری خارج از قفسه نصب کرد. سرویس‌های BharOS در حال حاضر به سازمان‌هایی ارائه می‌شوند که الزامات امنیتی و حریم خصوصی سخت‌گیرانه دارند و کاربران آن‌ها اطلاعات حساسی را مدیریت می‌کنند که نیاز به ارتباطات محرمانه در برنامه‌های محدود شده روی تلفن همراه دارد.

Ayyar توضیح داد که BharOS دسترسی به برنامه‌های قابل اعتماد را از سرویس‌های فروشگاه برنامه خصوصی سازمانی (PASS) فراهم می‌کند.

چنین کاربرانی نیاز به دسترسی به خدمات ابر خصوصی از طریق شبکه های خصوصی 5G دارند.

به‌روزرسانی‌های NOTA به‌طور خودکار دانلود و بر روی دستگاه نصب می‌شوند، بدون اینکه کاربر به صورت دستی فرآیند را آغاز کند. این تضمین می کند که دستگاه همیشه آخرین نسخه سیستم عامل را اجرا می کند که شامل آخرین وصله های امنیتی و رفع اشکال است. با NDA، PASS و NOTA، BharOS اطمینان می‌دهد که تلفن‌های همراه هند قابل اعتماد هستند.”

BharOS توسط JandK Operations Private Limited (JandKops) توسعه داده شده است که در IIT Madras انکوبه شده است.

وی کاماکوتی، مدیر IIT Madras، گفت: «سرویس BharOS یک سیستم عامل تلفن همراه است که بر پایه اعتماد ساخته شده است، با تمرکز بر ارائه آزادی، کنترل و انعطاف‌پذیری بیشتر به کاربران برای انتخاب و استفاده از برنامه‌هایی که متناسب با نیازهایشان است.

BharOS با برنامه‌های پیش‌فرض (NDA) عرضه می‌شود. این بدان معنی است که کاربران مجبور به استفاده از برنامه هایی نیستند که ممکن است با آنها آشنا نباشند یا به آنها اعتماد نداشته باشند.