شرکت‌های بزرگ فناوری در آستانه چارچوب رقابت منصفانه آتی برای بازارهای دیجیتال توسط هیئت پارلمانی کباب می‌شوند

این هیئت همچنین پیشنهاد کرد که شرکت‌های بزرگ فناوری باید «این را به خرد محدود قانون‌گذاران بسپارند تا به روشی که مناسب می‌دانند تنظیم کنند»، پس از اینکه شرکت‌ها پیشنهاد کردند که طبق این گزارش نیازی به مقررات اضافی نیست.

بر اساس گزارشی که توسط PTI منتشر شد، اعضای هیئت پارلمانی به رهبری وزیر اتحادیه، جایانت سینها، پیشنهاد کرده بودند که می‌خواهند قانونی وضع شود که «غیر دوستانه برای تجارت نباشد، اما در عین حال منافع مصرف‌کنندگان را نیز حفظ کند».

گزارش شده است که یک هیئت پارلمانی روز سه‌شنبه شرکت‌های بزرگ فناوری از جمله اپل، گوگل، آمازون، فیس‌بوک، توییتر، نتفلیکس و اوبر را به دلیل اقدامات ضدرقابتی مورد انتقاد قرار داد. بر اساس گزارشی، این پنل چارچوب قانونی برای تضمین رقابت عادلانه در کشور را مورد بحث قرار داد. این اقدام اندکی پس از تصویب قانون بازارهای دیجیتال توسط اتحادیه اروپا صورت می گیرد که از سال آینده لازم الاجرا می شود. ماه گذشته، هیئت پارلمانی قبلاً از نمایندگان هشت شرکت از جمله Zomato، Swiggy، Flipkart و MakeMyTrip سؤال کرده بود.

وزیر همچنین اظهار داشت که این گزارش شرایط منحصر به فرد کشور را در نظر می گیرد، اما “به شدت قانون رقابت مرتبط با بازارهای دیجیتال در سراسر جهان را بررسی و بررسی می کند.” ماه گذشته، اتحادیه اروپا قانون بازارهای دیجیتال را تصویب کرد، مجموعه ای از قوانین برجسته برای کنترل غول های فناوری از جمله گوگل، آمازون، اپل، متا و مایکروسافت.




منبع

در میان نمایندگان حاضر در جلسه سه شنبه، مدیر کشور آمازون هند، تجارت مصرف کننده، مانیش تیواری بودند. و مدیر عامل استراتژی و سیاست اپل هند، ویرات باتیا. فیس بوک هند، رئیس سیاست عمومی، راجیو آگاروال؛ آرچانا گولاتی، مدیر امور دولت و سیاست عمومی گوگل هند؛ آمبیکا خورانا، مدیر نتفلیکس هند، رئیس سیاست هند؛ سامیران گوپتا، مدیر ارشد سیاست عمومی توییتر هند؛ بر اساس این گزارش، اوبر هند و پرابجیت سینگ، رئیس‌جمهور آسیای جنوبی، دیگر نمایندگانی بودند که قبل از این هیئت نیز برکنار شدند.

وزیر گزارش پس از این جلسه گفت که این هیئت در حال کار بر روی گزارشی است – که انتظار می رود در هفته اول سپتامبر – در مورد تحول قانون رقابت برای بازارهای دیجیتال که به طور خاص به موضوعات مربوط به رفتار رقابتی و رفتار رقابتی می پردازد، و افزود که پانل همچنین مسائل مربوط به قیمت گذاری، بی طرفی پلت فرم و نحوه استفاده از داده ها در بازارهای مجاور را مطالعه خواهد کرد.