شکایت گوگل به دلیل استفاده از نرم افزار رایگان فضای کاری Nixing برای پذیرندگان اولیه

شرکت استراتفورد در این شکایت که روز جمعه در دادگاه فدرال سن خوزه ثبت شد، گفت: «ترک عقیده «شرور نباش» توسط گوگل در این مورد به خوبی نشان داده شده است. «گوگل، به عنوان بخش بهتری از یک شرکت بزرگ به ارزش نزدیک به دو تریلیون دلار، از قول مشتریان وفاداری که به گوگل کمک کردند تا یک محصول سودآور را توسعه دهد، می‌شکند تا سودهای بسیار زیاد خود را جبران کند.»

شرکت استراتفورد به دنبال وضعیت اقامه دعوی عمومی برای تمام پذیرندگان اولیه و خسارات است که باید در محاکمه تعیین شود، اما بیش از 5 میلیون دلار (تقریباً 40 کرور).

شرکت Stratford LLC به نمایندگی از تمام پذیرندگان اولیه که فریب خورده بودند از نرم افزار در مراحل اولیه استفاده کنند شکایت کرد و به گوگل اجازه داد آن را تنظیم کند و سپس آن را در ازای پرداخت هزینه بفروشد. در مقابل، شرکت استراتفورد گفت که تا زمانی که گوگل آن را ارائه دهد، به کاربران اولیه قول داده شد که نسخه رایگان Workspace را ارائه کنند.

Google بلافاصله به درخواست ایمیلی برای نظر دادن که پس از ساعات کاری عادی ارسال شده بود، پاسخ نداد.

گوگل آلفابت توسط یکی از کاربران اولیه نرم افزار بهره وری ابری Workplace شکایت کرد که ادعا می کند شرکت از قول خود برای ارائه دسترسی رایگان مادام العمر به این برنامه سرپیچی کرده است.
Google Workplace که قبلاً با نام Google Apps و G Suite شناخته می‌شد، خدمات زیادی از جمله Gmail، Calendar، Drive برای ذخیره‌سازی و Google Docs برای ایجاد محتوا ارائه می‌دهد. برخی از برنامه‌ها برای همه رایگان هستند، اما ویژگی‌های سازمانی مانند آدرس‌های ایمیل سفارشی و فضای ذخیره‌سازی مشترک Drive هزینه اضافی دارند.

© 2022 بلومبرگ LP




منبع

در سال 2012، گوگل شروع به دریافت 12 دلار (تقریباً 950 روپیه) در ماه از مشتریان جدید برای استفاده از این نرم افزار کرد. سپس، در سال 2022، گوگل به کاربران قدیمی اطلاع داد که آنها نیز هزینه دریافت خواهند کرد، اگرچه بعداً کاربران غیرتجاری نرم افزار را حذف کرد.

پرونده The Stratford Company LLC v. Google LLC، 5:22-cv-4547، دادگاه منطقه ای ایالات متحده، ناحیه شمالی کالیفرنیا (سن خوزه) است.