طبق یافته های آژانس، قوانین محل کار اپل، قانون کار ایالات متحده را نقض می کند

این مقام، ایمیل را برای اشلی جوویک، مدیر ارشد مهندسی سابق اپل که در سال 2021 علیه این شرکت شکایت کرده بود، ارسال کرده بود.

قانون کار ایالات متحده سیاست هایی را ممنوع می کند که می تواند کارگران را از اعمال حق خود برای متحد شدن برای بهبود شرایط کاری منصرف کند.

Gjovik همچنین به ایمیلی در سال 2021 از تیم کوک، مدیر اجرایی اپل اشاره کرد که ظاهراً به دنبال جلوگیری از صحبت کارگران با مطبوعات بود و گفت: “افرادی که اطلاعات محرمانه را افشا می کنند به اینجا تعلق ندارند.”

اپل با چندین شکایت در انتظار NLRB مواجه است، از جمله شکایتی که ادعا می کند غول فناوری به طور غیرقانونی کارگران یک فروشگاه خرده فروشی آتلانتا را برای شرکت در جلسات ضد اتحادیه ملزم کرده است. اپل تخلف را رد کرده است.

بسیاری از شرکت‌های فناوری، سیاست‌های محرمانه سختی دارند که برای محافظت از اسرار تجاری طراحی شده‌اند.

یک سخنگوی NLRB بلافاصله به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد.

NLRB اتهامات وارده توسط کارگران و اتحادیه ها را بررسی می کند و تصمیم می گیرد که آیا شکایت های رسمی علیه شرکت ها صادر کند یا خیر. آژانس می تواند به دنبال لغو سیاست های محل کار باشد و کارفرمایان را ملزم به اطلاع کارگران از تخلفات قانونی کند.


اپل به درخواست اظهار نظر پاسخ نداد. این شرکت گفته است که شکایات کارگران را جدی می گیرد و آنها را به طور کامل بررسی می کند.

پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

Gjovik در شکایات خود گفت قوانین مختلف اپل، از جمله قوانین مربوط به رازداری و سیاست های نظارتی، کارمندان را از بحث در مورد موضوعاتی مانند برابری حقوق و تبعیض جنسی با یکدیگر و رسانه ها باز می دارد.

Gjovik در ایمیلی روز سه‌شنبه گفت که امیدوار است این توسعه کارکنان بیشتری را تشویق کند تا در مورد شرایط کاری صحبت کنند و سازماندهی کنند.

یکی از مقامات آژانس روز دوشنبه در ایمیلی که رویترز بررسی کرد، گفت: هیئت ملی روابط کار شکایتی را صادر خواهد کرد که سیاست‌ها را هدف قرار داده و مدعی خواهد شد که مدیران اپل نظراتی را ارائه کرده‌اند که سازمان‌دهی کارگران را مختل کرده‌اند، مگر اینکه ابتدا شرکت حل و فصل شود.

یک آژانس کار ایالات متحده دریافته است که اپل سیاست های محل کار را حفظ می کند که به طور غیرقانونی کارکنان را از بحث در مورد شرایط کاری منع می کند.

© تامسون رویترز 2023