قانونگذاران ایالات متحده لایحه ای را برای ممنوعیت آزمایش دلار دیجیتال به دلیل تهدید آزادی های آمریکا ارائه کردند.

در میان نگرانی‌های دیگر، حامیان مشترک این لایحه به دلیل ترس از اینکه CBDC تهدیدی برای حریم خصوصی مالی شهروندان باشد، متحد شده‌اند، در حالی که به طور بالقوه در را به روی نظارت دولت باز می‌کنند.

در همین حال، هنگ کنگ، چین، هند و استرالیا از جمله کشورهایی هستند که در حال تسریع تلاش‌ها در زمینه ابتکارات CBDC خود هستند.


سامسونگ گلکسی A34 5G اخیرا توسط این شرکت در هند در کنار گوشی هوشمند گران قیمت Galaxy A54 5G راه اندازی شد. عملکرد این گوشی در برابر Nothing Phone 1 و iQoo Neo 7 چگونه است؟ ما در مورد این و موارد بیشتر در Orbital، پادکست Gadgets 360 بحث می کنیم. Orbital در Spotify، Gaana، JioSaavn، Google Podcasts، Apple Podcasts، Amazon Music و هر جایی که پادکست های خود را دریافت می کنید در دسترس است.
پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

نماینده کنگره گفت: «این لایحه فدرال رزرو را از ایجاد، اجرای یا تأیید برنامه ای که برای آزمایش عملی بودن صدور CBDC منع می کند، منع می کند.

با این حال، این اولین بار نیست که سیاستگذاران در ایالات متحده مخالف معرفی دلار دیجیتال هستند. پیش از این، سناتور آمریکایی تد کروز “قانون بدون دلار دیجیتال” را معرفی کرد در حالی که نماینده کنگره تام ایمر “قانون ایالت ضد نظارت CBDC” را پیشنهاد کرد.

مونی افزود: «فدرال رزرو در اواخر سال گذشته به دلیل پروژه‌های آزمایشی CBDC خود مورد توجه قرار گرفت، حتی با بخش خصوصی قرارداد ساخت تا CBDC‌های بالقوه برای ایالات متحده بسازد که فراتر از تحقیقات سنتی بود.

نماینده کنگره ایالات متحده در پیشنهاد خود گفته است که CBDC ها می توانند تهدیدی برای “آمریکایی های مطیع قانون” باشند. این نماینده کنگره همچنین می‌گوید که این ارزهای دیجیتال متمرکز “در حال حاضر توسط کشورهای مستبد برای سرکوب مخالفان استفاده می‌شوند.”

یک ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) نمایش مجازی یک ارز فیات در یک شبکه بلاک چین است. عملکردی مشابه ارزهای دیجیتال، اما توسط بانک‌های مرکزی کنترل می‌شود – CBDC‌ها می‌توانند سوابق دائمی تراکنش‌ها را در بلاک چین ثبت کنند و در عین حال وابستگی ملی به اسکناس‌های نقدی را کاهش دهند.

با وجود عنصر عملیاتی پیشرفته آن، گروهی از قانونگذاران ایالات متحده در این پیشنهاد با مونی دست به دست هم داده اند. در مجموع 14 جمهوری خواه مجلس نمایندگان این لایحه را همراه با نماینده کنگره حمایت می کنند. طبق گزارش ها، این پیشنهاد اشاره می کند که پذیرش آن “از دور زدن اراده کنگره توسط فدرال رزرو جلوگیری می کند.”

چندین کشور – از جمله ایالات متحده – در حال انجام تحقیقات در مورد توسعه ارزهای دیجیتال بانک مرکزی مربوطه خود (CBDC) هستند. با این حال، پیش از برنامه ریزی برای راه اندازی آزمایشی «دلار دیجیتال» در ایالات متحده، برخی از قانونگذاران توسعه CBDC در این کشور را زیر سوال می برند. الکس مونی، عضو کنگره ایالات متحده، لایحه ای به نام قانون پیشگیری از پایلوت دلار دیجیتال (HR 3712) پیشنهاد کرده است. این قانون از فدرال رزرو ایالات متحده می خواهد تا تحقیقات و توسعه مربوط به معرفی CBDC یا دلار دیجیتال را متوقف کند.