قوانین جدید فناوری اطلاعات حذف محتوای رسانه های اجتماعی که توسط دولت «جعلی» تلقی می شود را در نظر می گیرند

ماه گذشته، دولت هند 104 کانال یوتیوب، 45 ویدیو، چهار حساب فیس بوک، سه حساب اینستاگرام، پنج دسته توییتر و شش وب سایت را به دلیل انتشار اطلاعات نادرست و تهدید امنیت ملی مسدود کرد. آنوراگ تاکور، وزیر اتحادیه، سپس گفته بود که وزارت الکترونیک و فناوری اطلاعات (MeitY)، بر اساس مفاد بخش دوم قوانین فناوری اطلاعات، دستورالعمل‌هایی را برای مسدود کردن 1643 URL تولید شده توسط کاربر، از جمله صفحات وب، وب‌سایت‌ها، پست‌ها و حساب‌های موجود در سایت صادر کرده است. پلتفرم های رسانه های اجتماعی از 2021 تا اکتبر 2022.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

این آخرین اقدام از مجموعه اقدامات دولت نخست وزیر نارندرا مودی است که به عنوان تلاش هایی برای مهار شرکت های بزرگ فناوری تلقی می شود.

هنگامی که اطلاعات به این صورت شناسایی شد، پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی یا سایر «واسطه‌های آنلاین» باید «تلاش‌های معقولی» انجام دهند تا اطمینان حاصل شود که کاربران چنین اطلاعاتی را «میزبان، نمایش، آپلود، اصلاح، انتشار، انتقال، ذخیره، به‌روزرسانی یا اشتراک‌گذاری» نمی‌کنند. ، افزود.

دولت همچنین مکرراً درگیر کشمکش‌هایی با پلتفرم‌های مختلف بوده است، زمانی که آنها به درخواست‌ها مبنی بر حذف برخی محتواها یا حساب‌های کاربری به اتهام انتشار اطلاعات نادرست توجه نکردند.

هر گونه اطلاعاتی که توسط دفتر اطلاعات مطبوعاتی (PIB) یا هر آژانس دیگری مجاز به بررسی واقعیت توسط دولت یا “بخش آن که چنین تجارتی در آن انجام می شود” به عنوان “جعلی یا نادرست” شناسایی شود، طبق پیش نویس ممنوع خواهد بود. .

بر اساس پیش‌نویس قوانین جدید فناوری اطلاعات که این هفته منتشر شد، دولت به پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی اجازه نمی‌دهد اطلاعاتی را که نادرست تشخیص می‌دهد، میزبانی کنند.

در ماه اکتبر، دولت اعلام کرد که پانلی برای شنیدن شکایات کاربران در رابطه با تصمیمات تعدیل محتوای شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی، که قبلاً ملزم به منصوب کردن افسران رسیدگی به شکایات داخلی و مدیران اجرایی برای هماهنگی با مقامات مجری قانون هستند، تشکیل خواهد شد.