ماموریت مدارگرد مریخ ISRO هشت سال را در مدار کامل می کند، بسیار فراتر از طول عمر شش ماهه برنامه ریزی شده

ISRO با “اعلان فرصت” (AO) برای ماموریت مدارگرد آینده مریخ (MOM-2) در سال 2016 منتشر شد، اما مقامات اذعان کردند که هنوز در تابلوی نقاشی قرار دارد، با “Gaganyaan”، “Chandrayaan-3” و “Chandrayaan-3” در آینده. پروژه های Aditya – L1 در لیست اولویت فعلی آژانس فضایی قرار دارند.

اعضای کمیسیون فضایی K Radhakrishnan و AS Kiran Kumar سخنرانی‌های ویژه‌ای را در این نشست ارائه می‌کنند که بر موضوعات «نمای کلی مأموریت مدارگرد مریخ»، «دستاوردهای علمی» و «جهت‌های آینده در اکتشاف منظومه شمسی درونی» تمرکز دارد.

این مقام مسئول که خواست نامش فاش نشود، گفت: باید بر اساس رایزنی های گسترده تر با جامعه پژوهشی، پیشنهادات و محموله های پروژه را تدوین کنیم. “این هنوز در تابلوی طراحی است. اما برای نهایی کردن ماموریت به جزئیات بیشتر و همکاری بین المللی نیاز دارد.”

M Annadurai مدیر برنامه MOM امروز در مدارگرد مریخ که هشت سال را در مدار به پایان رساند، به PTI گفت: «این لحظه کاملاً رضایت‌بخش و رضایت‌بخش است».




منبع

یکی از مقامات ارشد ISRO روز دوشنبه در پاسخ به سوالی درباره به‌روزرسانی MOM-2 به PTI گفت: «در حال حاضر در لیست تأیید شده نیست».

AO گفته بود: “اکنون برنامه ریزی شده است که ماموریت مدارگرد بعدی به دور مریخ برای فرصت پرتاب آینده انجام شود. پیشنهادهایی از دانشمندان علاقه مند در هند برای آزمایش بر روی یک ماموریت مدارگرد به دور مریخ (MOM-2) درخواست شده است تا به موضوع علمی مرتبط رسیدگی شود. مشکلات و موضوعات».

این کاوشگر که در 5 نوامبر 2013 پرتاب شد، در اولین تلاش خود با موفقیت در 24 سپتامبر 2014 در مدار مریخ قرار گرفت.

فضاپیمای مدارگرد مریخ هند، هشت سال را در مدار خود به پایان رسانده است، که بسیار فراتر از عمر مأموریت طراحی شده شش ماهه خود است. با این حال، برنامه‌های مربوط به مأموریت بعدی “Mangalian” به سیاره سرخ هنوز قطعی نشده است.

ماموریت مدارگرد مریخ (MOM) – یک سرمایه گذاری نمایشی فناوری – اولین ماموریت بین سیاره ای آژانس فضایی ملی، سازمان تحقیقات فضایی هند (ISRO) است.

راداکریشنان به عنوان رئیس وقت ISRO، تیم مأموریت MOM (Mangalian) را رهبری می کرد.

به منظور نشان دادن آخرین نقطه عطف، ISRO یک نشست ملی در مورد هشت سال ماموریت مدارگرد مریخ هند (MOM)” در مقر خود در روز سه شنبه با سخنرانی رئیس خود S Somanath ترتیب داده است.