مایکروسافت با داغ شدن رقابت، سرمایه گذاری چند میلیارد دلاری بیشتری را در OpenAI اعلام کرد

ChatGPT OpenAI، که به صورت دستوری نثر یا شعر تولید می کند، نمونه بارزی است که سال گذشته توجه گسترده ای را در سیلیکون ولی به خود جلب کرد.

مایکروسافت در یک پست وبلاگ اکنون “مرحله سوم” مشارکت خود را “از طریق سرمایه گذاری چند ساله چند میلیارد دلاری” از جمله توسعه ابر رایانه اضافی و پشتیبانی از رایانش ابری برای OpenAI اعلام کرده است.

یکی از سخنگویان مایکروسافت از اظهار نظر در مورد شرایط آخرین سرمایه گذاری که برخی رسانه ها قبلاً گزارش داده بودند 10 میلیارد دلار (تقریبا 82000 کرور) است، خودداری کرد.

در این پست وبلاگ آمده است که هر دو شرکت قادر خواهند بود فناوری هوش مصنوعی را تجاری سازی کنند.

مایکروسافت هفته گذشته اعلام کرد که قصد دارد چنین هوش مصنوعی را در تمام محصولات خود جا دهد، زیرا OpenAI همچنان به دنبال ایجاد هوش انسان مانند برای ماشین‌ها است.

یک فرد آشنا پیشتر به رویترز گفته است که سرمایه گذاری مورد انتظار نشان می دهد که چگونه مایکروسافت در رقابت با گوگل، مخترع تحقیقات کلیدی هوش مصنوعی که در حال برنامه ریزی برای رونمایی خود برای بهار امسال است، قفل شده است.

مایکروسافت که اخیراً از انقلابی در هوش مصنوعی (AI) خبر می‌دهد، روی شرطی که تقریباً چهار سال پیش روی OpenAI انجام داده بود، یک میلیارد دلار (تقریباً 8200 کرور) برای استارت‌آپی که توسط ایلان ماسک و سرمایه‌گذار سام تأسیس شده بود، استوار می‌کند. آلتمن

از آن زمان تا کنون یک ابر رایانه برای تقویت فناوری OpenAI، در میان سایر اشکال پشتیبانی، ساخته است.

شرکت مایکروسافت روز دوشنبه از سرمایه‌گذاری چند میلیارد دلاری بیشتر در OpenAI خبر داد و روابط خود را با استارتاپی که پشت ربات چت چت GPT است تعمیق کرد و زمینه را برای رقابت بیشتر با رقیب آلفابت، گوگل، فراهم کرد.

مایکروسافت منابع بیشتری را برای حفظ این دو شرکت در خط مقدم هوش مصنوعی از طریق به اصطلاح هوش مصنوعی مولد متعهد می‌کند، فناوری که می‌تواند از داده‌ها یاد بگیرد که چگونه تقریباً هر نوع محتوایی را به سادگی از طریق یک پیام متنی ایجاد کند.

مایکروسافت شروع به اضافه کردن فناوری OpenAI به موتور جستجوی خود Bing کرده است که برای اولین بار در سال‌های گذشته به عنوان رقیب بالقوه گوگل، پیشرو صنعت مورد بحث قرار می‌گیرد.

© تامسون رویترز 2023


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

شرط بندی مایکروسافت چند روز پس از آن صورت می گیرد که این شرکت و آلفابت هر یک از اخراج 10000 یا بیشتر کارمند خود خبر دادند. مایکروسافت مستقر در ردموند در واشنگتن در اعلامیه تعلیق خود نسبت به رکود اقتصادی و بررسی فزاینده هزینه های دیجیتال توسط مشتریان هشدار داد.