مطالعه می گوید گرمایش جهانی باعث رونق خزندگان در میلیون ها سال پیش شد

برای آخرین اخبار و بررسی‌های فنی، Gadgets 360 را دنبال کنید توییتر، فیس بوک و اخبار گوگل. برای آخرین ویدیوها در مورد ابزارها و فناوری، در کانال YouTube ما مشترک شوید.

Xiaomi NoteBook Pro 120G، تلویزیون های هوشمند سری X در 30 آگوست در هند عرضه می شود: همه جزئیات





منبع

سپس مجموعه داده جدید با داده های دمای جهانی میلیون ها سال پیش در پرونده زمین شناسی مقایسه شد.

این تیم همچنین تغییرات اندازه بدن خزندگان را در این دوره بررسی کردند. آنها خاطرنشان کردند که فشار آب و هوایی روی بدن بسیار زیاد است و به همین دلیل حداکثر اندازه بدن برای خزندگان وجود دارد که می توانند در مناطق گرمسیری در طول دوره گرم زنده بمانند.

دو مورد از بزرگترین انقراض گونه های روی زمین در پایان دوره زمین شناسی پرمین رخ داد. به اندازه ای بود که 86 درصد از همه گونه های جانوری در انقراضی که 252 میلیون سال پیش روی داد، از بین رفتند. این رویداد همچنین آغاز عصر جدیدی بود که در آن جمعیت خزندگان در خشکی به سرعت رشد کرد. دانشمندان تاکنون معتقد بودند که افزایش تعداد خزندگان و تکامل آنها به دلیل انقراض رقبای آنها بوده است. اما، یک مطالعه جدید نشان می دهد که گرمایش جهانی، به جای انقراض دسته جمعی، پشت رونق جمعیت و تنوع خزندگان بوده است.

محققان دپارتمان زیست شناسی ارگانیسمی و تکاملی و موزه جانورشناسی تطبیقی ​​در دانشگاه هاروارد نشان داده اند که تکامل خزندگان بسیار زودتر از آنچه قبلا تصور می شد آغاز شد.

این تیم آمنیوت های اولیه را که نشان دهنده پیشتازان همه پستانداران مدرن مانند پرندگان، خزندگان و نزدیکترین خویشاوندان منقرض شده آنها هستند، بررسی کردند. آنها یک مجموعه داده با استفاده از مجموعه داده های دست اول گسترده از بیش از 1000 نمونه فسیلی از 125 گونه سیناپسیدها، خزندگان و خویشاوندان نزدیک آنها در حدود 140 میلیون سال قبل از انقراض دسته جمعی پرمین-تریاس ایجاد کردند. به دنبال آن، آنها داده ها را تجزیه و تحلیل کردند و سعی کردند منشا این گونه ها و سرعت تکامل آنها را شناسایی کنند.

ما دریافتیم که این دوره های تکامل سریع خزندگان ارتباط نزدیکی با افزایش دما دارد. برخی از گروه‌ها واقعاً سریع و برخی دیگر با سرعت کمتری تغییر می‌کردند، اما تقریباً همه خزندگان بسیار سریع‌تر از همیشه در حال تکامل بودند. او همچنین نویسنده اصلی مطالعه منتشر شده در Science Advances است.

محققان مشاهده کردند که دوره‌های تغییرات آب و هوایی سریع و گرم شدن کره زمین با تغییرات تشریحی سریع در اکثر خزندگان به دلیل سازگاری آنها با شرایط متغیر محیطی مرتبط است.