موسسان HashFlare در استونی به خاطر طرح کلاهبرداری رمزنگاری 575 میلیون دلاری دستگیر شدند

آخرین ارتباط عمومی از HashFlare در سال 2019 از طریق پستی در 9 اوت انجام شد که در آن آنها اعلام کردند که فروش قراردادهای ETH را به حالت تعلیق در می آورند زیرا “ظرفیت فعلی فروخته شده است.”

دو شهروند استونیایی که HashFlare را اداره می کردند به دلیل کلاهبرداری از سرمایه گذاران به مبلغ 575 میلیون دلار (تقریباً 4668 کرور) دستگیر شدند. HashFlare، سرویس ماینینگ ابری که در سال 2015 تاسیس شد، سخت افزار استخراج بیت کوین خود را تعطیل کرده و قراردادهای مربوطه را پس از ادعای اینکه به مشتریان اجازه می دهد تا قدرت هش شرکت را برای استخراج ارزهای دیجیتال اجاره کرده و سهمی معادل از سود خود را به دست آورند، لغو کرده بود. این شرکت در آن زمان به عنوان یکی از برندهای پیشرو در تجارت شناخته می شد، اما عملیات استخراج خود را در جولای 2018 تعطیل کرد.

شرکت مادر HashFlares، HashCoins OU توسط Potapenko و Turõgin در سال 2013 تاسیس شد، در حالی که HashFlare یک سرویس ماینینگ را در سال 2015 راه اندازی کرد.

بر اساس بیانیه وزارت دادگستری ایالات متحده با استناد به اسناد دادگاه، کل عملیات استخراج معدن توسط بنیانگذار سرگئی پوتاپنکو و ایوان توریگین اداره می شد. این شامل متقاعد کردن قربانیان برای بستن قرارداد اجاره تجهیزات جعلی از طریق HashFlare و متقاعد کردن سایر قربانیان برای سرمایه‌گذاری در یک بانک ارز مجازی جعلی به نام بانک پولی‌بیوس است.

این زوج همچنین متهم به توطئه برای پولشویی “نتایج جنایی” خود از طریق 75 ملک، شش وسیله نقلیه لوکس، یک کیف پول ارزهای دیجیتال و هزاران دستگاه استخراج ارز دیجیتال هستند.

بنیانگذاران HashFlare به توطئه برای ارتکاب کلاهبرداری سیمی، 16 اتهام کلاهبرداری از طریق سیم و یک اتهام توطئه برای پولشویی با استفاده از یک شرکت پوسته و فاکتورها و قراردادهای جعلی متهم شده اند و در صورت مجرم شناخته شدن ممکن است با 20 سال زندان روبرو شوند.

نیک براون، وکیل دادگستری ایالات متحده در ناحیه غربی واشنگتن گفت که اندازه و دامنه ادعایی این طرح “کاملاً شگفت انگیز” است. او گفت: «این متهمان از ظرفیت‌های ارزهای دیجیتال و اسرار پیرامون استخراج ارزهای دیجیتال برای اجرای یک طرح بسیار بزرگ پونزی استفاده کردند.

FBI در حال حاضر در حال بررسی این پرونده است و به دنبال اطلاعاتی از مشتریانی است که در طرح ادعایی کلاهبرداری HashFlare، HashCoins OU و Polybius شرکت کرده‌اند. 18 اتهام به اتهام دخالت پوتاپنکوس و توریگین توسط هیئت منصفه در ناحیه غربی واشنگتن در 27 اکتبر بازگردانده شد و در 21 نوامبر مهر و موم شد.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

در جولای 2018، CoinTelegraph گزارش داد، HashFlare با اشاره به مشکلات در ایجاد درآمد در بحبوحه نوسانات بازار، پایان خدمات استخراج بیت کوین را اعلام کرد. سایر دارایی های رمزنگاری موجود در سبد پلتفرم طبق معمول به کار خود ادامه دادند. این شرکت متهم به اقدامات کلاهبرداری شده بود، اما این اتهامات هرگز به طور رسمی ثابت نشد.

این شرکت متعهد شد که در «زمان‌های نزدیک» فعالیت‌های خود را از سر بگیرد و از طریق اطلاعیه‌های بعدی به انتشار اخبار بپردازد، اما هیچ چیزی در مورد آنچه اتفاق افتاده و HashFlare بی‌سر و صدا ناپدید شده بود، برای عموم فاش نشد.

بر اساس کیفرخواست، این زوج ادعا کردند که HashFlare یک «عملیات استخراج رمزنگاری عظیم» بوده است، با این حال، گمان می‌رود این شرکت با نرخ کمتر از 1 درصد کمتر از آنچه ادعا می‌کند استخراج کند و با خرید بیت‌کوین از اشخاص ثالث، برداشت‌ها را پرداخت کرده است. به جای سود از عملیات معدن.