پیوش گویال می گوید اپل می خواهد سهم تولید آیفون هند را به 25 درصد برساند.

پیوش گویال، وزیر بازرگانی و صنعت روز دوشنبه در کنفرانسی گفت، در حالی که سازنده آیفون همچنان به دور کردن تولید خود از چین ادامه می دهد، اپل می خواهد هند از حدود 5 درصد تا 7 درصد از تولید خود تا 25 درصد را به خود اختصاص دهد.

Ashwini Vaishnaw، وزیر الکترونیک و فناوری اطلاعات هند، روز دوشنبه در توییتی اعلام کرد که صادرات اپل از هند در دسامبر به یک میلیارد دلار (حدود 8141 کرور) رسیده است.

گویال نگفت که اپل چه زمانی می خواهد به هدف خود برسد. اپل بلافاصله به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد.

پیوش گویال با معرفی هند به عنوان یک مقصد تولیدی رقابتی، گفت: «اپل، یک داستان موفقیت دیگر». آنها در حال حاضر در حدود 5-7 درصد از تولید خود در هند هستند. اگر اشتباه نکنم، آنها قصد دارند تا 25 درصد از تولید خود را افزایش دهند. آنها جدیدترین مدل های تولید شده در هند را از هند عرضه کردند.

منابعی در اواخر سال گذشته به رویترز گفتند که فاکسکان قصد دارد نیروی کار کارخانه آیفون خود در هند را طی دو سال چهار برابر کند.

اپل که مقر آن در کوپرتینو، کالیفرنیا است، از زمانی که مونتاژ آیفون در این کشور در سال 2017 از طریق Wistron و بعداً با Foxconn آغاز شد، در راستای فشار دولت هند برای تولید محلی، روی هند شرط‌بندی کرده است.

تحلیلگران جی پی مورگان در سال گذشته تخمین زدند که یک چهارم تمام محصولات اپل تا سال 2025 در خارج از چین ساخته می شوند، از 5 درصد فعلی.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

قرنطینه‌ها و محدودیت‌های مرتبط با کووید در چین و افزایش تنش‌های تجاری و ژئوپلیتیکی بین پکن و واشنگتن، بر برنامه‌های اپل برای انتقال تولید به جای دیگر تأثیر گذاشته است.