پیکربندی SoC اسنپدراگون 8 نسل 2 سامسونگ گلکسی اس 23 ارائه شده است، ممکن است دوربین تله فوتو جدید دریافت کند

در چند وقت اخیر اخبار و شایعات بیشتری در مورد سری Galaxy S23 منتشر شده است. طبق گزارش GalaxyClub، این مجموعه ممکن است اولین سری از سامسونگ باشد که دارای دوربین تله فوتو با فناوری تثبیت تغییر سنسور است. ظاهراً این نشریه حق امتیازی از سامسونگ در WIPO (سازمان جهانی مالکیت فکری) برای این فناوری دوربین دریافت کرده است.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.





منبع

مشاور همچنین اشاره کرده است که چیپست با شماره مدل SM8550 با استفاده از فرآیند 4 نانومتری TSMC در حال توسعه است. علاوه بر این، واحد پردازش عصبی (NPU)، پردازشگر سیگنال تصویر (ISP) و پردازنده گرافیکی همگی در چیپست اسنپدراگون 8 نسل 2 بسیار بهبود یافته اند.

گمان می‌رود سامسونگ در حال بررسی این تصمیم است که از چیپست Exynos 2300 SoC یا چیپست Qualcomm Snapdragon 8 Gen 2 برای سری Galaxy S23 استفاده کند. جزئیات این چیپست ها هنوز در هوا باقی مانده است. شایعات در گذشته حاکی از آن بود که پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 2 ممکن است ترکیبی از هسته های Cortex-X3، Cortex-A720، Cortex-A710 و Cortex-A510 باشد. با این حال، یک منبع آگاه به تازگی پیکربندی متفاوتی از این چیپست را همراه با جزئیات بیشتر به اشتراک گذاشته است.

گزارش اخیر حاکی از آن است که سامسونگ الکترونیکس مایل به استفاده از Exynos 2300 SoC در سری گلکسی S23 است. با این حال، بخش Samsung MX انتظار دارد به دلیل عملکرد برتر، از پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 2 بهره مند شود.

با توجه به الف توییت توسط Tipster Ice universe (UniverseIce@)، پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 2 ممکن است به جای هسته های Cortex-A720 دارای یک جفت هسته 2 گیگاهرتزی Cortex-A715 باشد. گمان می رود پیکربندی باقیمانده با یک هسته Cortex-X3 با فرکانس 3.2 گیگاهرتز، دو هسته Cortex-A710 با فرکانس 2 گیگاهرتز و سه هسته Cortex-A710 با فرکانس 3 گیگاهرتز یکسان باشد.

قابل ذکر است که انتظار می رود سری گلکسی اس 23 دارای ماژول دوربین عقب مشابه با سری گلکسی اس 22 باشد. تنها مدل Ultra دارای سنسور دوربین ISOCELL HP2 200 مگاپیکسلی است.