چین درخواست شرکت‌ها برای اشتراک‌گذاری داده‌های خارج از کشور را در میان ممنوعیت‌های متعدد TikTok رد می‌کند

چین روز جمعه اصرار داشت که از شرکت‌ها نمی‌خواهد داده‌های جمع‌آوری‌شده در خارج از کشور را تحویل دهند، زیرا TikTok متعلق به چین با درخواست‌های فزاینده برای ممنوعیت در ایالات متحده مواجه است.

اما این گروه اصرار دارد که دولت چین هیچ کنترلی یا دسترسی به داده های خود ندارد.

TikTok همچنان امیدوار است که مقامات را راضی کند.

حامیان TikTok و فعالان آزادی بیان از این جلسه به عنوان یک تئاتر سیاسی انتقاد کردند و خواستار ممنوعیت کامل آن شدند.

در مرکز بسیاری از ترس ها در مورد TikTok، یک قانون چینی در سال 2017 است که شرکت های محلی را ملزم می کند که داده های شخصی را در صورتی که مربوط به امنیت ملی است، به دولت تحویل دهند.

پکن روز جمعه درخواست از شرکت‌های چینی برای تحویل داده‌های جمع‌آوری‌شده در خارج از کشور را تکذیب کرد و مدعی شد که «به حفاظت از حریم خصوصی داده‌ها اهمیت زیادی می‌دهد».

پروژه تگزاس

این شرکت همچنین در ماه نوامبر اذعان کرد که برخی از کارمندان در چین می‌توانند به داده‌های کاربران اروپایی دسترسی داشته باشند و سپس در دسامبر اعتراف کرد که کارمندان از این داده‌ها برای جاسوسی از روزنامه‌نگاران استفاده کرده‌اند.

این بانکدار سابق تحصیل کرده در هاروارد نتوانست خطر وجودی TikTok را خنثی کند زیرا این برنامه به دنبال اولتیماتوم کاخ سفید است که یا از مالکیت چینی خود جدا می شود یا در ایالات متحده ممنوع می شود.

در یکی از تبادل نظرهای شدید پنجشنبه، چو مجبور شد تصدیق کند که برخی از داده های شخصی آمریکایی ها همچنان مشمول قوانین چین است، اما اصرار داشت که به زودی تغییر خواهد کرد.

چو افزود: “ما معتقدیم آنچه لازم است قوانین شفاف شفافی است که به طور گسترده برای همه شرکت های فناوری اعمال می شود – مالکیت هسته اصلی رسیدگی به این نگرانی ها نیست.”

نادین فرید جانسون از PEN می‌گوید: «استفاده از حمله به TikTok، و در نتیجه حمایت‌های متمم اول آمریکایی‌ها، راه‌حل درستی برای خطراتی نیست که TikTok برای حریم خصوصی آمریکایی‌ها و امنیت ملی ایالات متحده ایجاد می‌کند.» آمریکا که از آزادی بیان دفاع می کند.

شهادت چو طرح مفصل شرکت – معروف به پروژه تگزاس – را برای ارضای نگرانی‌های امنیت ملی ترویج داد، که بر اساس آن مدیریت داده‌های ایالات متحده در یک بخش تحت مدیریت ایالات متحده محصور خواهد شد.

و پکن روز جمعه خاطرنشان کرد که “برخی در کنگره ایالات متحده اظهار داشتند که درخواست ممنوعیت TikTok یک آزار و اذیت سیاسی بیگانه هراسانه است”.

فشار بر برنامه اشتراک‌گذاری ویدیویی بسیار محبوب – متعلق به شرکت چینی Bytedance – برای به دست آوردن مالکیت جدید یا از دست دادن دسترسی به بازار عظیم ایالات متحده افزایش می‌یابد.

قانونگذاران کمیته انرژی و بازرگانی مجلس به جونگ هیچ مهلتی ندادند و مکرراً از او فرصتی برای بسط پاسخ‌هایش یا تبلیغ محبوبیت جهانی این سایت در بین جوانان محروم کردند.

کتی مک موریس راجرز، رئیس کمیته گفت: “TikTok بارها مسیر را برای کنترل بیشتر، نظارت بیشتر و دستکاری بیشتر انتخاب کرده است. پلت فرم شما باید ممنوع شود.”

مائو نینگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشستی منظم گفت: چین هرگز از شرکت ها یا افراد ملزم به جمع آوری یا ارائه داده های واقع در یک کشور خارجی نشده است.

اما قانونگذاران در مورد این پروژه تردید داشتند و گفتند که هیچ کاری برای رفع نگرانی آنها از آسیب پذیر بودن TikTok در برابر چین انجام نمی دهد.


Oppo Find N2 Flip که به تازگی راه اندازی شده است، اولین گوشی تاشوی این شرکت است که در هند معرفی شده است. اما آیا آن چیزی که برای رقابت با Samsung Galaxy Z Flip 4 لازم است را دارد؟ ما در این مورد در Orbital، پادکست Gadgets 360 بحث می کنیم. Orbital در Spotify، Gaana، JioSaavn، Google Podcasts، Apple Podcasts، Amazon Music و هر جایی که پادکست های خود را دریافت می کنید در دسترس است.
پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

ممنوعیت یک اقدام بی‌سابقه در مورد یک شرکت رسانه‌ای از سوی دولت ایالات متحده خواهد بود و 150 میلیون کاربر ماهانه این کشور را از برنامه‌ای که به یک نیروگاه فرهنگی تبدیل شده است، به ویژه برای جوانان قطع می‌کند.

Chew در سخنان افتتاحیه خود با اشاره به شرکت مادر مستقر در چین TikTok به قانونگذاران گفت: «ByteDance تحت مالکیت یا کنترل دولت چین نیست و یک شرکت خصوصی است.

در یک جلسه پنج ساعته طاقت فرسا با قانونگذاران آمریکایی در روز پنجشنبه، شو زی چو، مدیر عامل TikTok با پرسش بی امان قانونگذاران جنگجوی ایالات متحده در هر دو طرف حوزه سیاسی در مورد ارتباط این برنامه با چین و خطر آن برای نوجوانان مواجه شد.

مائو افزود: «دولت ایالات متحده تاکنون هیچ مدرکی مبنی بر اینکه TikTok تهدیدی برای امنیت ملی آن کشور است ارائه نکرده است.