کیم کارداشیان با پرداخت 1.26 میلیون دلار به SEC ایالات متحده برای تبلیغ غیرقانونی کریپتو در رسانه های اجتماعی موافقت کرد.

کریپتوکارنسی توجه فزاینده ای را از سوی کنگره به خود جلب کرده است. یک پیشنهاد دو حزبی در ماه گذشته، پس از نوسانات وحشیانه در ارزش گذاری ارزهای دیجیتال، ده ها کلاهبرداری و صدها میلیارد دلار به دست آمده و از دست دادن، مرجع نظارتی بیت کوین و اتر، دو ارز رمزنگاری محبوب را به کمیسیون معاملات آتی کالا واگذار می کند.

SEC روز دوشنبه گفت که ستاره تلویزیون واقعیت و کارآفرین موافقت کرده است که با تحقیقات در حال انجام خود همکاری کند.

پست اینستاگرام کارداشیان حاوی پیوندی به وب سایت EthereumMax بود که دستورالعمل هایی را برای سرمایه گذاران بالقوه برای خرید توکن های EMAX ارائه می کرد.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار گفت که کارداشیان فاش نکرده است که برای انتشار پستی در حساب اینستاگرام خود در مورد توکن های EMAX، یک امنیت دارایی رمزنگاری شده توسط EthereumMax، پول دریافت کرده است.

کارداشیان موافقت کرده است که به مدت سه سال هیچ گونه اوراق بهادار دارایی رمزنگاری شده را تبلیغ نکند.

در حالی که کارداشیان برای تلویزیون های واقعیت شناخته شده است، در حال حاضر در سریال The Kardashians در Hulu ظاهر می شود، او همچنین یک تاجر موفق است. برندهای او شامل SKIMS است که دارای لباس‌های شکل، لباس‌های راحتی و سایر محصولات است و یک خط مراقبت از پوست به نام SKKN.

کارداشیان اولین سلبریتی نیست که توجه رگولاتورها را به دلیل مشارکت در ارزهای دیجیتال به خود جلب می کند. در سال 2018، آژانس اتهامات علیه بوکسور حرفه‌ای فلوید می‌ودر جونیور و تهیه‌کننده موسیقی دی‌جی خالد را به دلیل عدم افشای پرداخت‌هایی که برای ترویج سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال دریافت کرده‌اند، حل و فصل کرد.

کیم کارداشیان با پرداخت 1.26 میلیون دلار (تقریبا 10 کرور روپیه) برای تسویه اتهامات کمیسیون بورس و اوراق بهادار مبنی بر تبلیغ یک ارز دیجیتال در اینستاگرام بدون اینکه فاش کند که برای انجام این کار مبلغ 250000 دلار (تقریباً 2 کرور روپیه) به او پرداخت شده است، موافقت کرده است.

امسال، سرمایه‌گذاران کریپتو شاهد سقوط قیمت‌ها و ناپدید شدن شرکت‌ها با ثروت و مشاغل یک شبه بوده‌اند، و برخی از شرکت‌ها توسط قانون‌گذاران فدرال به اجرای یک بورس اوراق بهادار غیرقانونی متهم شده‌اند.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

گوربیر گروال، مدیر بخش اجرای SEC، “قوانین اوراق بهادار فدرال واضح است که هر فرد مشهور یا فرد دیگری که امنیت دارایی رمزنگاری را تبلیغ می کند، باید ماهیت، منبع و میزان غرامتی را که در ازای ارتقاء دریافت کرده است، افشا کند.” در بیانیه آماده شده گفت.

کیم کارداشیان خوشحال است که این موضوع را با کمیسیون SEC حل کرده است. کارداشیان از همان ابتدا به طور کامل با SEC همکاری کرد و او همچنان مایل است هر کاری که می تواند برای کمک به SEC در این زمینه انجام دهد. او می خواست این موضوع را پشت سر بگذارد تا از اختلاف طولانی جلوگیری کند. وکیل کارداشیان در ایمیلی گفت: توافقی که او با SEC به دست آورد به او اجازه می‌دهد این کار را انجام دهد تا بتواند فعالیت‌های مختلف تجاری خود را پیش ببرد.