گزارش: سری گلکسی اس 23 سامسونگ توسط اسنپدراگون 8 نسل 2 اورکلاک شده سفارشی ارائه می شود

سامسونگ گلکسی اس 23، گلکسی اس 23 پلاس و گلکسی اس 23 اولترا قرار است در تاریخ 1 فوریه به طور رسمی معرفی شوند و اکنون گزارشی نشان می دهد که آنها به نسخه ویژه اسنپدراگون 8 نسل 2 مجهز خواهند شد. گوشی‌های سری گلکسی اس ممکن است نسخه سفارشی‌سازی‌شده آخرین SoC کوالکام را با هسته‌های CPU اورکلاک شده داشته باشند. Snapdragon 8 Gen 2 SoC، بر اساس فناوری پردازش 4 نانومتری، اواخر سال گذشته عرضه شد. این اتصال Wi-Fi 7 را ارائه می دهد و از سنسورهای تصویر بالا مانند ISOCELL HP3 200 مگاپیکسلی سامسونگ پشتیبانی می کند. سامسونگ مدل‌های گلکسی اس 22 را در بازارهای منتخب سال گذشته به تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 مجهز کرد. در برخی مناطق، سری گلکسی S22 با چیپست Exynos 2200 در زیر کاپوت عرضه شد.

طبق گزارش 9to5Google، سامسونگ از نسخه سفارشی شده تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 در سری گلکسی اس 23 آینده استفاده خواهد کرد. این گزارش با استناد به یک سند داخلی، ادعا می‌کند که جدیدترین SoC کوالکام که در دستگاه‌های گلکسی S23، گلکسی S23+ و گلکسی S23 Ultra استفاده می‌شود، «سکوی موبایل کوالکام اسنپ‌دراگون 8 نسل 2 برای گلکسی» نامیده می‌شود. گفته می شود این تراشه سرعت کلاک تا 3.36 گیگاهرتز را ارائه می دهد. نسخه اصلی تراشه دارای هسته اصلی CPU با حداکثر سرعت کلاک 3.2 گیگاهرتز است. گفته می شود که نسخه ویژه اسنپدراگون 8 نسل 2 با بهینه سازی های مخصوص گوشی های سامسونگ نیز عرضه می شود.

چند لیست Geekbench و اطلاعات فاش شده قبلاً به وجود چیپست اسنپدراگون 8 نسل 2 در مدل های آینده گلکسی اس 23، گلکسی 23 پلاس و گلکسی 23 اولترا اشاره کرده بود. گوشی های جدید سری گلکسی اس در جریان رویداد Galaxy Unpacked 2023 در تاریخ 1 فوریه رونمایی خواهند شد.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

سامسونگ و کوالکام در جولای سال گذشته قراردادی چند ساله برای تجهیز چیپست‌های اسنپدراگون برای محصولات آتی سامسونگ گلکسی در سطح جهان امضا کردند. این قرارداد شامل رایانه های شخصی، تبلت ها، واقعیت توسعه یافته و موارد دیگر می شود. این سازنده تراشه، Snapdragon 8 Gen 1 SoC را برای مدل‌های Galaxy S22، Galaxy S22+ و Galaxy S22 Ultra در بازارهای منتخب عرضه کرده است. در برخی مناطق، سری Galaxy S22 با چیپست های Exynos 2200 در زیر کاپوت عرضه شد.

در نوامبر سال گذشته، مدیر ارشد مالی کوالکام اشاره کرد که پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 2، سری جدید گلکسی اس 23 سامسونگ را تامین خواهد کرد. او گفت که این شرکت از عرضه یک گوشی هوشمند جدید سامسونگ در نیمه دوم سه ماهه اول سال 2023 سود خواهد برد.