گوا با استفاده از ربات خودران و سیستم نظارتی مجهز به هوش مصنوعی به عنوان نجات غریق در سواحل خود

Aurus که توسط Drishti Works، یک بخش از Drishti توسعه یافته است، گستره ساحلی گسترده ایالت را مدیریت می کند. افزوده جدید به افزایش نظارت و مدیریت جمعیت در سواحل کمک خواهد کرد. Aurus یک ربات خودران است که برای کمک به نجات غریق با گشت زنی در مناطق گسترده غیر شنا و هشدار دادن به گردشگران در هنگام جزر و مد ساخته شده است.

همراه با Aurus، تمرکز اصلی سیستم هوش مصنوعی Triton این است که نظارت کاملاً مبتنی بر هوش مصنوعی مناطق غیر شنا را فراهم کند، در نتیجه به گردشگران از خطر هشدار داده و نزدیک‌ترین نجات‌دهنده را مطلع می‌کند. برای ارائه پوشش جامع سواحل، همراه با Aurus کار خواهد کرد. تریتون به گشت زنی در مناطق غیر شنا می پردازد، اطلاعات را شناسایی و به نجات دهندگان منتقل می کند و به آنها کمک می کند تا گردشگرانی را که در هنگام جزر و مد و در مناطق پرخطر وارد آب می شوند شناسایی کنند.

ادغام پشتیبانی مبتنی بر هوش مصنوعی به دنبال افزایش حوادث مربوط به ساحل به دلیل افزایش تعداد گردشگران داخلی و خارجی که به خط ساحلی هجوم می‌آورند، صورت می‌گیرد. طبق بیانیه رسمی، طی دو سال گذشته بیش از 1000 حادثه نجات در امتداد کمربند ساحلی رخ داده است که به کمک ناجیان دریایی درشتی نیاز داشته است.

هر دو سیستم مبتنی بر دوربین مانیتور شده با هوش مصنوعی می توانند محیط اطراف را زیر نظر بگیرند، خطرات را ارزیابی و شناسایی کنند، اطلاعات بلادرنگ را با ناجیان غریق در حال انجام وظیفه به اشتراک بگذارند تا آنها برای جلوگیری از حوادث غم انگیز سریعتر پاسخ دهند.

هر دو Aurus و Triton تا حد زیادی سیستم‌های پشتیبانی هستند. این دستگاه پتانسیل نجات جان انسان‌ها را دارد، به‌ویژه در فصل اوج که ناجیان غریق باید بر بخش‌های وسیعی از ساحل که مملو از بازدیدکنندگان است نظارت و گشت‌زنی کنند. این دو سیستم مبتنی بر هوش مصنوعی کارایی تیم را افزایش داده‌اند. نوین آواستی افزود: امیدواریم با بهبود سیستم ها، آنها به بخشی ضروری از هر ساحل تبدیل شوند و سواحل ما را به بهترین محافظت در جهان تبدیل کنند.”

از هوش مصنوعی برای کمک به نجات غریق در انواع وظایف ساحلی استفاده می کند. Aurus در شرایط اضطراری، از گشت زنی گرفته تا ارائه اعلان های چندزبانه، در کنار نجات دهندگان کار خواهد کرد. علاوه بر این، ربات هوش مصنوعی بار 100 کیلویی را تحمل می کند و از این رو به عنوان یک وسیله نقلیه پشتیبانی لجستیک نیز دو برابر می شود. Aurus 110 ساعت کار مستقل در امتداد ساحل انجام داده است که حدود 130 کیلومتر را پوشش می دهد.

در اولین نوآوری در نوع خود، Drishti Marine، سازمان نجات غریق دولتی گوا، هوش مصنوعی (AI) را در قالب Aurus، یک ربات خودران و Triton، یک سیستم نظارتی مبتنی بر هوش مصنوعی معرفی کرده است. قابلیت های نجات جان خود را در امتداد سواحل و بدنه های آبی محبوب گوا افزایش دهد.

Drishti در نظر دارد امسال 100 واحد تریتون و 10 واحد Aurus را در سواحل گوا مستقر کند.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

“دلیل اصلی ترکیب فناوری جدید تحت عنوان نجات جان برای کمک به کاهش خطرات و کمک به نیروی انسانی برای تضمین ایمنی و امنیت افراد در سواحل موثرتر است. گنجاندن هوش مصنوعی پیشرفت انجام شده در این بخش را برجسته می کند. ناوین آواستی، رئیس عملیات دریشتی مارین، گفت: از آنجایی که جامعه بیشتر و بیشتر به فناوری تکیه می‌کند، تنها اطمینان از کاربرد مناسب آن در تمام بخش‌های زندگی مناسب است.

تریتون تاکنون 19000 ساعت زمان اجرا را تکمیل کرده است.

Aurus و Triton توسط “نجات غریق فناوری” که در اتاق کنترل مرکزی قرار دارند اداره می شوند. این تیم در مورد مناطقی که AURUS و TRITON گشت خواهند زد، تصمیم می گیرد. به نجات‌دهنده‌های غریق در محل آموزش‌های لازم برای استفاده از جنبه‌های اساسی این دو فناوری داده شده است. Aurus در حال حاضر در ساحل Miramar در شمال گوا برای کمک در بسته شدن ساحل مستقر است، در حالی که Triton در Baina، Velsao، Benaulim، Galgibag در جنوب گوا و Morjim در شمال گوا مستقر است.