گوگل اعلام کرد که قصد دارد از نظر قانونی سرکوب ضد تراست هند در اندروید را به چالش بکشد

یکی از منابع گفت که گوگل نگران است که تصمیم CCI می تواند فشارهای نظارتی را در سایر حوزه های قضایی افزایش دهد و درخواست تجدید نظر قانونی برای جلوگیری از اجرای دستورالعمل ضد انحصار ظرف چند هفته برنامه ریزی شده است.

این احکام در حالی صادر می‌شوند که گوگل در سرتاسر جهان با بررسی‌های ضدتراست فزاینده‌ای مواجه است. ماه گذشته، زمانی که یک دادگاه اروپایی حکمی در سال 2018 را تایید کرد، با شکست بزرگی روبرو شد و گفت که تا حد زیادی تصمیمی را تأیید می کند که این شرکت “محدودیت های غیرقانونی بر تولید کنندگان دستگاه های تلفن همراه اندروید” اعمال کرده است. گوگل قصد دارد به این تصمیم اعتراض کند، جایی که با جریمه بی سابقه 4.1 میلیارد دلاری (نزدیک به 33800 کرور روپیه) مواجه است.

واحد Alphabet در دو تصمیم ضد انحصار هند از هفته گذشته 275 میلیون دلار (نزدیک به 2300 کرور) جریمه شده است – یکی به دلیل سیاست های دریافت کمیسیون های درون برنامه ای و دیگری به دلیل سوء استفاده از موقعیت خود در بازار سیستم عامل اندروید.

با این حال، انتظار می‌رود که اینها چشم‌انداز رقبای داخلی مانند Indus App Bazaar را که هزاران برنامه را به زبان‌های انگلیسی و محلی ارائه می‌کند، افزایش دهد. ایندوس در این هفته گفت که این دستور “انتخاب و نوآوری بیشتری را برای توسعه دهندگان هندی ایجاد می کند.”

© تامسون رویترز 2022

گوگل از اظهار نظر در مورد برنامه های قانونی خود خودداری کرد و بیانیه هفته گذشته خود را تکرار کرد که دستور CCI “یک شکست بزرگ برای مصرف کنندگان و مشاغل هندی است که خطرات امنیتی جدی ایجاد می کند … و هزینه دستگاه های تلفن همراه را برای هندی ها افزایش می دهد.”

سه منبع آگاه از تفکر شرکت گفتند، حکم کمیسیون رقابت هند (CCI) اندروید، علیرغم جریمه کمتر 162 میلیون دلاری (تقریباً 1300 کرور روپیه)، گوگل را نگران کرده است زیرا به دنبال اقدامات اصلاحی گسترده تری است.

فیصل کاووسا، موسس شرکت تحقیقاتی هندی Techarc، گفت که چنین محدودیت‌های پیش از نصب می‌تواند گوگل را مجبور کند که به مدل‌های درآمدی متفاوتی مانند شارژ کردن هزینه مجوز برای اندروید در هند از سازندگان دستگاه‌ها فکر کند، همانطور که در اروپا این کار را انجام داد.

منابع آگاه به رویترز گفتند که گوگل در حال برنامه ریزی یک چالش قانونی برای جلوگیری از حکم ناظر ضد انحصار هند برای تغییر رویکرد خود در مورد سیستم عامل اندروید است، زیرا نگران این است که نحوه تبلیغ این پلتفرم را محدود کند.

یکی از منابع گفت، این دستور هندی نگران‌کننده است زیرا از آن فراتر می‌رود و محدودیت‌هایی را بر مجموعه وسیع‌تری از برنامه‌های Google اعمال می‌کند – «مجوز Play Store … نباید با الزامات پیش‌نصب سرویس‌های جستجوی Google مرتبط باشد. ، مرورگر کروم، یوتیوب، نقشه های گوگل، جیمیل یا هر برنامه دیگری از گوگل.”


امروزه خرید یک گوشی هوشمند 5G مقرون به صرفه معمولاً به این معنی است که در نهایت “مالیات 5G” پرداخت می کنید. این برای کسانی که به دنبال دسترسی به شبکه های 5G به محض راه اندازی هستند چه معنایی دارد؟ در قسمت این هفته بدانید. Orbital در Spotify، Gaana، JioSaavn، Google Podcasts، Apple Podcasts، Amazon Music و هر جایی که پادکست های خود را دریافت می کنید در دسترس است.
پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

گوگل همچنین نگران است که CCI به آن دستور داده است که هیچ محدودیتی را در هند در مورد به اصطلاح “بارگذاری جانبی” اعمال نکند، که روشی است برای دانلود برنامه ها بدون استفاده از فروشگاه برنامه، و اجازه دهد تا فروشگاه های برنامه دیگر در فروشگاه Play خود در دسترس باشند. دو تن از این منابع گفتند.

Abhishek Manu Singhvi، مشاور ارشد گوگل در استدلال‌های خود در برابر CCI، روز چهارشنبه در توییتی نوشت که «نقص‌های ذاتی و ثبت اختراع» در این دستور، چالش را اجتناب‌ناپذیر و احتمالاً موفق می‌کند.

به عنوان مثال، در مورد کمیسیون اروپا، مرجع ضد انحصار آن در سال 2018 حکم داد که گوگل از موقعیت مسلط خود سوء استفاده کرده و تولیدکنندگان را مجبور به نصب دو برنامه خود – جستجوگر گوگل و مرورگر کروم آن – به همراه فروشگاه Google Play خود در دستگاه های اندرویدی کرده است.

گوگل در سطح جهانی با انتقاداتی روبرو شده است که سیستم عامل اندروید خود را به پخش کننده های گوشی های هوشمند مجوز می دهد اما توافق نامه های محدود کننده ای را امضا می کند که ضد رقابت است. این شرکت آمریکایی معتقد است که اندروید انتخاب بیشتری برای همه ایجاد کرده است و چنین توافقاتی به رایگان نگه داشتن سیستم عامل کمک می کند.

Kawoosa گفت: «جهت‌های CCI به قلب مدل درآمدی گوگل برای اندروید ضربه می‌زند – که متکی به یک بازی حجمی است که در آن پایگاه کاربر بزرگ‌تر است، راه‌های متعددی برای کسب درآمد وجود دارد.»

در اروپا، 75 درصد از 550 میلیون گوشی هوشمند با اندروید کار می کنند، در حالی که 97 درصد از 600 میلیون دستگاه در هند، کانترپوینت تحقیقات تخمین می زند.