گوگل و بنیاد پیرامال برای کمک به 6 هزار کودک هندی در یادگیری خواندن

این ابتکار با طرح وزارت آموزش و پرورش NIPUN Bharat (ابتکار ملی برای مهارت در خواندن با درک و شمارش) همسو است، که هدف آن تضمین این است که هر کودک در هند تا سال 2026 تا 2027 به نتایج اولیه سواد و شمارش خود دست یابد.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

این بنیاد در بیانیه ای اعلام کرد که این ابتکار در 30 منطقه در شش ایالت – اوتار پرادش، بیهار، راجستان، مادهیا پرادش، جارکند و چاتیسگر – به مدت دو سال راه اندازی شده است. دانش‌آموزانی که از برنامه خواندن همراه استفاده می‌کنند به هفت زبان هندی، مراتی، تامیل، تلوگو، بنگالی، گجراتی و اردو دسترسی خواهند داشت.

اپلیکیشن Read Along گوگل در حال حاضر بخشی از سه برنامه دولتی در هند است. ماموریت اوتار پرادش پرنا، گجرات Saathe Vaanchiye، و برنامه سواد و حساب دولت تلانگانا.

به گفته این بنیاد، هدف ابتکار یادگیری کمک به پر کردن این شکاف و توانمندسازی بیش از 3000 مدیر برای آموزش 30000 معلم در سراسر هند برای کمک به بهبود سواد پایه در بین دانش آموزان 5 تا 11 ساله است.

بر اساس گزارش سالانه وضعیت آموزش (ASER) 2018، تنها 50.3 درصد از همه کودکانی که در استاندارد پنجم ثبت نام کرده اند، می توانند حداقل یک متن سطح استاندارد دوم را بخوانند.

بنیاد پیرامال، بازوی بشردوستانه گروه پیرامال، روز دوشنبه اعلام کرد که با غول فناوری گوگل برای ابتکاری برای کمک به 6 میلیون کودک در هند در یادگیری خواندن با کمک Read Along، ابزار خواندن مبتنی بر گفتار توسط گوگل، همکاری کرده است. Read Along به دانش‌آموزان اجازه می‌دهد تا از یک دستیار درون‌برنامه‌ای به نام Diya برای خواندن متن با صدای بلند استفاده کنند، در حالی که وقتی خوب می‌خوانند، تقویت مثبتی را ارائه می‌دهند. به گفته گوگل، این برنامه برای کار بر روی تلفن های هوشمند سطح ابتدایی با 1 گیگابایت رم طراحی شده است.