TRAI به دنبال نظر عمومی در مورد نمایشگر شناسه تماس‌گیرنده برای تلفن‌های همراه است تا تماس‌گیرندگان کلاهبردار و هرزنامه را شناسایی کند.

بر اساس این چارچوب، حدود 2.5 هزار نهاد اصلی با بیش از 6 لک سرصفحه و تقریباً 55 لک الگوی پیام تایید شده ثبت شده اند که از طریق بازاریاب های تلفنی و TSP های ثبت شده با استفاده از پلتفرم های DLT به مصرف کنندگان ارسال می شوند. رگولاتور قبلاً گفته بود که این چارچوب منجر به کاهش قابل توجه شکایات مشتریان به میزان 60 درصد برای بازاریابان تلفنی ثبت شده شده است.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

TRAI گفت: «به‌علاوه، DoT از TRAI درخواست کرده است تا آمادگی شبکه مخابراتی و امکان‌سنجی ارائه تسهیلات CNAP را برای همه مشترکان تلفن (دارندگان تلفن‌های هوشمند و تلفن همراه) بررسی کند.

تنظیم کننده نظرات عمومی را تا 27 دسامبر و نظرات متقابل را تا 10 ژانویه 2023 جستجو کرده است.

TRAI گفت که وزارت ارتباطات (DoT) در مرجع خود در مورد CNAP اشاره کرده است که این تسهیلات به مصرف کنندگان تلفن در تصمیم گیری آگاهانه در هنگام دریافت تماس ها قدرت می دهد و این مکانیسم باعث کاهش آزار و اذیت مصرف کنندگان از تماس گیرندگان ناشناس یا هرزنامه می شود.

در حال حاضر، برنامه‌هایی مانند Truecaller و Bharat Caller ID و Anti-spam وجود دارند که شناسایی نام طرف تماس و تسهیلات شناسایی هرزنامه را ارائه می‌دهند، اما نام‌ها بر اساس منابع جمعی هستند که ممکن است قابل اعتماد نباشند، سازمان تنظیم مقررات مخابرات هند (TRAI) در مقاله مشاوره “معرفی ارائه نام فراخوانی (CNAP) در شبکه های مخابراتی” آمده است.

در مقاله مشاوره، TRAI همچنین در حال بررسی مدل های مختلف تجاری برای ارائه تسهیلات CNAP است.

برای پیاده سازی سرویس CNAP در شبکه های مخابراتی، نیاز است که ارائه دهندگان خدمات به پایگاه داده ای دسترسی داشته باشند که حاوی اطلاعات هویتی صحیح نام هر مشترک باشد.

در بیانیه‌ای رسمی روز سه‌شنبه اعلام شد، در اقدامی برای بررسی تماس‌های مزاحم و کلاهبرداری، رگولاتور مخابراتی TRAI یک رایزنی عمومی برای ایجاد مکانیزمی برای نمایش نام تماس‌گیرنده در تلفن‌های همراه آغاز کرده است.

برای مهار خطر تماس‌ها و پیام‌های مزاحم، TRAI مقررات ترجیح مشتری ارتباطات تجاری مخابراتی را در سال 2018 صادر کرد که اکوسیستمی مبتنی بر بلاک چین (Distributed Ledger Technology-DLT) ایجاد کرد. این مقررات ثبت نام تمامی مروجین تجاری و بازاریاب های تلفنی را موظف می کند تا در پلتفرم DLT ثبت نام کنند و رضایت مشتری را برای دریافت انواع پیام های تبلیغاتی در زمان و روز انتخابی خود جلب کنند.